Yepzonin osakeanti kiinnostanut ennätyksellisesti, lähestyy ylimerkintää

Helsinki 3.10.2017 – Kansainvälisesti laajentuva suomalainen Yepzon Oy on edennyt julkisen osakeannin viimeisen viikon rahoituskierrokselle vauhdikkaasti. Invesdor-joukkorahoitusalustalla toteutettava anti on 115 000 euron päästä yrityksen 1,3 miljoonan euron maksimitavoitteesta. Myös Yepzonin kansainvälistyminen on käynnistynyt suunnitelmallisesti: Tekes on myöntänyt NYI-rahoitustuen yrityksen viennin vahvistamiseen.

Yepzonin 6.9.2017 julkisesti käynnistynyt osakeanti on edennyt viimeiselle viikolle ja lähestyy yrityksen maksimitavoitetta. Minimitavoite 450 000 euroa ylitettiin reilusti jo ennakkomerkintöinä, ja viimeisen viikon käynnistyessä maksimitavoitteesta on vapaata merkintäkapasiteettia jäljellä enää noin 115 000 euroa. Osakeanti on yksi Invesdor-sijoituspalvelun parhaiten menestyneitä anteja.

– Olemme lähellä asetettua 1,3 miljoonan euron maksimitavoitetta. Maantieteellisesti merkintöjä on tehty niin Suomesta kuin ulkomailta, ja henkilöt ovat olleet sekä ammattisijoittajia että yksityishenkilöitä. Kaiken kaikkiaan sijoituksia on tullut yli 700 kappaletta, Yepzonin perustaja Otto Linna kiittelee.

– On ollut ilo seurata, miten innostuneesti yleisö on ottanut annin vastaan. Parhaimmillaan rahoituskierros on samaan aikaan rahoituksen keräämistä ja brändin näkyvyyskampanja, ja Yepzonin osakeannissa ovat yhdistyneet hienosti molemmat. Yepzon kiinnostaa selkeästi piensijoittajia sekä tuotteena että yrityksenä, sanoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Myös Tekes tukee kansainvälistä kasvua

Yepzon on ottanut loikan myös suunnitellun kansainvälistymisen suhteen ja avannut myyntikanavan Intiaan. Yepzon India tekee yhteistyötä Vodafonen kanssa, ja tuotteet on lanseerattu kaikkien saataville Amazon.in-palveluun.

Yepzon saa Tekesiltä 750 000 euron NIY-rahoituksen kansainvälisen kasvun tukemiseen.

Tekesin NIY-rahoitukseen valitaan yritykset, joilla on hyvät edellytykset kasvulle ja kansainvälistymiselle. Yepzonin kuluvan vuoden myyntitavoitteesta yli 70 prosenttia on tarkoitus saada viennistä.

– Tavoitteemme yepzonoida Intia ja parantaa siellä etenkin naisten turvallisuustilannetta on käynnistynyt. Esittelimme palvelun yhdessä Vodafonen kanssa viime viikolla paikallisessa India Mobile Congress -tapahtumassa Delhissä. Tuote herätti kiinnostusta ja saimme myynnin jo hyvin vauhtiin, Linna kertoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Yepzonin osakeanti: https://www.invesdor.com/fi/pitches/860

Heidi Rantala
CMO, Partner / Yepzon Enterprises
heidi.rantala@yepzon.com, p. +358 50 5398 970

Otto Linna
CEO, Founder / Yepzon Enterprises
otto.linna@yepzon.com, p. +358 43 217 0275

Mikko Savolainen
Viestintäpäällikkö / Invesdor
mikko.savolainen@invesdor.com, p. +358 40 747 5205

Yepzon lyhyesti

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan 9 työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Invesdor lyhyesti

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 35 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli 90.

Invesdor on osakepohjaisten joukkorahoitusalustojen Pohjoismaiden markkinajohtaja vuosina 2015 ja 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor medialle