ISS houkutteleva työpaikka ammattiin opiskeleville

ISS Palvelut on houkutteleva työpaikka ammattiin opiskeleville. Tämän käy ilmi parempaa työelämää tutkivan ja edistävän, tänään julkistetun Amis-Dialogi –hankeen loppuraportista. Neljä viidestä Amis-Dialogin kyselyyn vastanneista ammattioppilaitosopiskelijoista piti ISS:ää potentiaalisena työnantajana.

Yrityskohtaisen työnantajakuvan lisäksi hankkeessa selvitettiin, miksi nuoret ovat hakeutuneet opiskelemaan ammattioppilaitokseen, mitä ammattiin opiskelevat haluavat tulevaisuuden työltä ja millaisia asioita he arvostavat työpaikassa.

– Kaikki tämä kiinnostaa meitä, sillä ammattiin opiskelevat ovat yrityksemme kannalta tärkeä kohderyhmä.  Alamme ammattilaiset vaikuttavat nyt ja tulevaisuudessa menestykseemme. Amis-Dialogista saimme hyvän kokonaiskuvan siitä, millaisena työnantajana ammattioppilaitosopiskelijat meidät näkevät. Lisäksi saimme meille räätälöityä käytännönläheistä tietoa, jolla voimme kehittää työn tekemistä ja työnantajuuttamme, kertoo ISS Palveluiden projektijohtaja Sari Äijälä.

Vahvuuksina uramahdollisuudet ja työhyvinvointi

Ammattiin opiskelevat pitävät ISS:n vahvuuksina uramahdollisuuksia, työhyvinvointia ja monipuolisia työtehtäviä.

– Pyrimme vahvistamaan ja monipuolistamaan näitä vahvuuksiamme entisestään, jotta olemme houkutteleva työpaikka myös tulevaisuudessa. Me puolestaan odotamme tulevaisuuden ammattilaisilta vahvan osaamisen lisäksi muun muassa arvostusta työntekoa kohtaan, asiakaspalvelutaitoja ja kykyä kantaa vastuuta. Selvityksen mukaan näyttää siltä, että tulevaisuuden ammattilaiset pystyvät tarjoamaan meille näitä asioita, Sari Äijälä sanoo.

ISS on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja, jonka työtehtäväkirjoon mahtuu monenlaista työtä eri alojen ammattilaisille.

– Haasteenamme on kiinteistöpalvelutoimialasta vallalla oleva mielikuva, joka ei ole riittävän vetovoimainen. Henkilöstötyytyväisyystutkimustemme mukaan ISS:llä on positiivinen sisäinen työnantajakuva. Työntekijämme ovat tyytyväisiä, he pitävä johtamista hyvänä ja kokevat tiimityön toimivaksi. He ovat myös sitoutuneet työhönsä ja arvostavat toisiaan. Nämä ovat piirteitä, joita myös ammattiin opiskelevat toivovat. Toivomme tämän viestin välittyvän vastaisuudessa sekä heille että muille potentiaalisille työntekijäryhmillemme, Sari Äijälä toteaa.

– Tutkimuksen mukaan ammattikoululaiset haluavat, että heidän työllään on merkitystä ja että he voivat vaikuttaa työpaikkansa menestykseen. Meille ISS:llä henkilöstö on tärkein pääoma ja voimavara, jossa jokaisella työntekijällä on merkityksellinen rooli.

Lisätietoja:

Projektijohtaja Sari Äijälä
ISS Palvelut Oy
sari.aijala@iss.fi

Amis-Dialogin julkinen loppuraportti löytyy osoitteesta www.uusityöontäällä.fi

Amis-Dialogi on ammattiin opiskelevien työelämätoiveita käsittelevä selvitys, jonka kyselyyn vastasi 3573 ammattikouluopiskelijaa 10 eri ammattioppilaitoksesta eri puolilta Suomea. Näkemystä aiheeseen toivat myös hankkeessa mukana olevat yritykset, mm. ISS Palvelut, sekä yritysten ja opiskelijoiden yhteinen jättityöpaja. Hankkeen taustalla on viestintätoimisto Ellun Kanat ja sen missio on parempi työelämä.

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2012 liikevaihtomme oli 555 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Ammattiin opiskelevat ovat ISS:lle tärkeä kohderyhmä. Alamme ammattilaiset vaikuttavat nyt ja tulevaisuudessa menestykseemme.
ISS Palveluiden projektijohtaja Sari Äijälä