ISS:n Jaana Akkasesta vuoden ammattikeittiön päällikkö

ISS Palveluiden palvelupäällikkö Jaana Akkanen on voittanut arvostetussa PRO 2016 -finaalissa vuoden ammattikeittiön päällikkö -sarjan ykköspalkinnon eilen torstaina.

Akkanen työskentelee ISS:n palvelupäällikkönä Oulussa. Nykyisessä tehtävässään Kastellin monitoimitalon palvelupäällikkönä hän johtaa moniammatillista tiimiä, jossa on sekä ravintolahenkilökuntaa, moniosaajia, siivoojia että vartijoita.

Akkanen on työskennellyt ravintola-alalla 16-vuotiaasta asti monenlaisissa tehtävissä eri puolilla Suomea muun muassa ravintolanjohtajana sekä aluepäällikkönä. Hänellä on ollut myös oma kahvila-ravintolayritys. Akkasesta on sanottu, että hän saa nykyisessä tehtävässään joukkonsa tuottamaa talon asiakkaille laadukasta ja joustavaa palvelua päivittäin vaihtuvissa tilanteissa.

- Minulle on tärkeää järjestää asiat niin, että henkilökunnalla on mahdollisuus onnistua omassa työssään. Onnistumisen tunteita saan hyvästä asiakaspalautteesta ja tyytyväisestä henkilökunnasta, Akkanen kertoo.

Akkanen haluaa omalla toiminnallaan edistää myös julkisen sektorin ruokapalvelun arvostusta ja tuoda esiin siellä olevaa osaamista.

- Kouluruoan tekeminen on yhtä vaativaa ja arvokasta työtä kuin fine dining. Molemmat vaativat omanlaistaan osaamista, ja ravintola-alan eri tehtävissä toimivilla olisikin paljon opittavaa ja jaettavaa keskenään, Akkanen muistuttaa.

Kriteereinä luovuus ja innostavuus

PRO ammattikeittiön sarjan kriteerejä voittajalle olivat:

”PRO:n arvoinen ammattikeittiön päällikkö nauttii työstään. Hän on luova ja ymmärtää taloudellisen ajattelun merkityksen hyvän tuloksen saavuttamisessa. Esimiehenä hän on innostava ja vastuuntuntoinen. Hänen esimerkkinsä kannustaa työntekijöitä ja hänen vetämässään keittiössä on ilo työskennellä.

Ammattikeittiön päällikkö on todellinen moniosaaja. Hänen työtehtäviinsä kuuluvat keittiön työn suunnittelu ja johtaminen sekä ostoista vastaaminen. Sen lisäksi hän vastaa ruokatarvikkeiden hankinnasta, kustannuslaskennasta, varastoinnista sekä henkilökunnan työnjohdosta ja valvonnasta. Esimerkillinen ammattikeittiön päällikkö näkee yksikkönsä osana laajaa kokonaisuutta, jossa kestävällä kehityksellä ja ympäristöseikalla on vaikutuksensa.”

Katso lisää kilpailusta täältä: http://propalkinnot.fi/

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli 517 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on noin 11 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 75 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com