ISS Palvelut myy turvaliiketoimintansa Intera Partnersille

Suomen johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys ISS Palvelut ja suomalainen pääomasijoittaja Intera Partners ovat tänään 16.11.2016 allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Intera Partners ostaa ISS Palveluiden turvaliiketoiminnan. Kaupan kohteena ovat ISS Security Oy:n osakekanta sekä liikkeenluovutuksena turvaliiketoiminta ISS Palvelut Oy:stä.

ISS Security Oy:n myynti on osa ISS:n strategista linjausta fokusoida vahvasti ydinliiketoimintojensa siivouspalveluiden, kiinteistön ylläpitopalveluiden, ruokailupalveluiden sekä tukipalveluiden kehittämiseen.

- Kauppa mahdollistaa meille investoinnin kehitysohjelmiin ja sitä kautta orgaanisen kasvun sekä kasvun myös yritysostojen kautta, ISS Palveluiden toimitusjohtaja Jukka Jäämaa toteaa.

Osana kauppaa ISS Palvelut ja Intera Partners ovat sopineet, että Intera Partnersin omistama yhtiö on tulevaisuudessakin ISS Palveluiden pääyhteistyökumppani turvallisuuspalveluiden toimittamisessa. ISS Palveluiden mukaan sen asiakkaat saavat lisäarvoa turvallisuuspalveluista yhä enemmän jatkossa, kun yhtiö tekee läheistä yhteistyötä täysin turvallisuuspalveluiden johtamiseen ja kehittämiseen keskittyvän toimijan kanssa.

- Jatkamme siis asiakkaittemme palvelemista turvallisuuspalveluiden osalta kuten aikaisemminkin. Kokonaispalveluratkaisut hoidetaan keskitetysti ISS:n johtamina kuten ennenkin, Jäämaa painottaa.

- ISS on aiemmin myynyt turvallisuuspalvelunsa Tanskassa ja Norjassa, ja ISS näkee Pohjoismaat yhtenä markkinana, ISS:n Pohjois-Euroopan aluejohtaja Troels Bjerg sanoo. - Näissä maissa asiakkaittemme turvallisuuspalvelut hoidetaan yhdessä luotettujen kumppaniemme kanssa, ja tämä yhteistyömalli toimii asiakkaillemme hyvin.

Liikkeenluovutuksen ja kaupan oletetaan tapahtuvan vuoden 2016 loppuun mennessä.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Jukka Jäämaa, ISS Palvelut, puh: 040 676 5555
(Haastattelupyynnöt viestintä- ja markkinointijohtaja Miia Eloranta, ISS Palvelut puh: 050 441 4221)

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassawww.iss.fiwww.issworld.com

ISS Palveluiden turvaliiketoiminta työllisti vuonna 2015 noin 1 300 turvallisuusalan ammattilaista ja sen liikevaihto oli noin 70 miljoonaa euroa.