Marja Oikarinen ISS:n johtoryhmään

EMBA Marja Oikarinen, 50, on nimitetty ISS Palveluiden johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan ratkaisumyynti. Oikarinen siirtyy syyskuun alussa ISS:n palvelukseen CGI Suomen Business Engineering -yksikön johtajan tehtävästä. Hänellä on 15 vuoden kokemus ratkaisumyynnin johtamisesta.

Oikarinen on työskennellyt it-alalla esimerkiksi IBM:llä ja Microsoftilla yhteensä 25 vuotta erilaisissa vastuullisissa tehtävissä niin myynnin, markkinoinnin kuin teknisen puolenkin tehtävissä.

Punaisena lankana Oikarisen uralla on ollut isojen kokonaisuuksien ymmärtäminen sekä kiinnostus ja perehtyminen eri asiakkaiden liiketoimintaan.

- Ratkaisumyynnissä yhteistyötä asiakkaan kanssa pitää rakentaa systemaattisesti ja aloitteellisesti, Oikarinen toteaa.

Vahvat näytöt ratkaisumyynnin ja henkilöstön johtamisesta

Toimitusjohtaja Kari Virran mukaan Oikarinen tuo ISS Palveluille ennen kaikkea vahvaa kokemusta ratkaisumyynnin johtamisesta.

- Marjalla on kova kokemus ratkaisumyynnistä ja sen johtamisesta. Hän on myös tottunut vetämään matriisitiimejä.

Virta toteaa, että Oikarisella on niin ikään vahvat näytöt hyvästä henkilöstöjohtamisesta. Hän luonnehtii Oikarista pelaaja-valmentajaksi, joka osallistuu tiiviisti tekemiseen, mutta pystyy myös menestyksekkäästi luotsaamaan koko tiimiä.

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli 534 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on lähes 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Yrityksestä

ISS Palvelut on yksi Suomen suurimmista yksityisistä työnantajista ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme asiakkaillemme kokonaispalveluratkaisuja, jotka muodostuvat siivous-, kiinteistön ylläpito-, ruokailu- ja turvallisuuspalveluista sekä muista näihin liittyvistä tukipalveluista. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 487 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 9 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassa. www.iss.fi, www.issworld.com

Pikafaktat