Riku Kolari ISS Palveluiden johtoryhmään

KTM, MBA Riku Kolari, 51, on nimitetty ISS Palveluiden johtoryhmään Kiinteistön ylläpitopalvelut -yksikön johtajaksi 15.8. alkaen. Kolari siirtyy ISS:lle Starkin COO:n roolista. Hän on toiminut myös Otisin Pohjoismaiden alueen toimitusjohtajana sekä tehnyt pitkän uran GE Healthcaren palveluksessa.

– Toivotan Rikun lämpimästi tervetulleeksi ISS Palveluille, toimitusjohtaja Jukka Jäämaa sanoo. – Uskon, että Riku on strategisen johtamiskokemuksensa ja asiakasfokuksensa ansiosta oikea henkilö tähän tehtävään. Hän tulee kehittämään kiinteistön ylläpitopalveluita asiakkaittemme tarpeisiin yhdessä johtoryhmänsä kanssa.

Jäämaa painottaa myös, että Kolarilla on myös vahva kokemus uudenlaisesta johtamiskulttuurista, jossa yhteistyö ja ihmisten vahvuuksien esiin nostaminen esittävät suurta roolia.

"Asiakasfokus keskeinen menestystekijä"

Uransa Suomen lisäksi Australiassa, Singaporessa ja Englannissa luoneen Kolarin houkutti ISS:lle yrityksen johtava asema alalla, globaalius ja mahdollisuus työskennellä isossa, ammattimaisessa organisaatiossa.

– ISS:llä viehättää ehdottomasti myös palveluliiketoiminta, josta itselläni on kokemusta muun muassa Otisilta. Asiakasfokus on keskeinen menestystekijä, ja itselleni asiakastyytyväisyyden kasvattaminen on hyvin tärkeää, Kolari sanoo.

– Merkittävät asiat kulminoituvat asiakastyytyväisyyteen, mutta myös työntekijöiden motivaatioon ja osaamiseen. Palveluliiketoiminnassa asiakaskokemus syntyy aina tyytyväisen henkilöstön kautta.

Kolari tuo ISS:lle palveluliiketoimintaosaamisensa ja asiakaskeskeisen toimintamallinsa lisäksi vuosien kokemuksen ammattijohtamisesta sekä strategisesta liiketoiminnan kehittämisestä.

– Isossa organisaatiossa ketteryys riippuu myös toimivista johtamisjärjestelmistä, jotka viime kädessä kulminoituvat myönteiseksi asiakaskokemukseksi, Kolari kiteyttää. – Luotan, että pystyn antamaan suuntaviivoja joiden mukaan koko organisaatio pystyy työskentelemään entistä tehokkaammin.

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassawww.iss.fiwww.issworld.com