Suomalainen innovaatio turvaa sekä Omaishoitajan että hoidettavan kesäloman

Report this content

”Reissuun ei ainakaan tohdi lähteä, kun ei tiedä miten äiti sillä välin selviää”. Huoli omaisista, apua tarvitsevista ikäihmisistä tai sairaista läheisistä painaa paljon vaa’assa, kun perhe tekee lomasuunnitelmiaan. Yksi omaisistaan huolehtivien suurimmista ongelmista on uupumus. He ovat sataprosenttisesti kiinni työssään. Suomalainen Vivago-hyvinvointiranneke tuntee käyttäjänsä ja välittää tarvittaessa automaattisesti avunpyynnön joko omaisen kännykkään tai hälytyskeskukseen. Omaishoitajakin voi vihdoin viettää lomansa rauhassa. Suomalaisen IST International Security Technology Oy:n kehittämä Vivago-konsepti on käytössä noin 300 palvelutalossa Euroopassa ja Japanissa. Kotilaitteita on asennettuna jo yli 10.000, joista 3000 on käytössä Roomassa, Italiassa. Hälyttää myös automaattisesti Hälytyspainikkeen avulla rannekkeen käyttäjä voi itse kutusua apua, mutta jos käyttäjä ei itse pysty hälytystä tekemään, ainutlaatuinen Vivago-ranneke hälyttää automaattisesti. Näin tapahtuu esimerkiksi käyttäjän tajuttomuuskohtauksen tai kaatumisen aiheuttamasta pitkittyneestä liikkumattomuudesta. Hälytyttää omaisen, ystävän tai hälytyskeskuksen Vivago voidaan ohjelmoida hälyttämään monella eri tavalla. Hälytys voidaan ohjata esim. omaiselle tai ystävälle ja tarvittaessa hälytyskeskukseen. Avunpyyntö siirtyy puhelinverkon välityksellä. Kotiin asennettu tukiasema toimii myös kaiutinpuhelimena, jonka avulla rannekkeen käyttäjä ja hälytysten vastaanottaja voivat hälytystilanteissa keskustella keskenään. Helposti myös internetistä Asiakas voi hankkia laitteen ja solmia Vivago-sopimuksen suoraan IST:ltä tai , esim. Internetin kautta. IST toimittaa laitteen asiakkaalle esiohjelmoituna sopimusspesifikaation mukaan. Kaksi peruspakettia IST Vivagosta löytyy kaksi erihintaista vaihtoehtoa IST Vivago-paketin hinta asiakkaalle on: Peruspaketti 25 Euro/kk + Kulunvalvonta 29 Euro/kk Aktiviteettianalyysi (lisähinta) 20 Euro/kk Hinnat sisältävät arvonlisäveron 22 %. Palvelun avaaminen maksaa 49 Euroa. Vivagon lisäpalvelut Asiakas voi IST Gateway -ohjelmiston avulla avata lisäpalveluja Vivago kotilaitteeseensa, kuten esim. aktiviteettiseuranta ja aktiviteettitietojen analysointi. Lisätietoja antavat: IST International Security Technology Oy Susanne Lindblad, markkinointiassistentti puh. 050 444 1309 www.ist.fi