Canon North-Eastin varastointipalvelut Postille

Canon North-East Oy on valinnut Suomen Posti Oyj:n varastointipalvelujensa tuottajaksi. Canon North-Eastin keskusvarasto siirtyy Postin tytäryhtiön North Euroway Oy:n hoidettavaksi 1.3.2005 alkaen. Syyskuun 2005 alusta varastotoiminnot muuttavat Kotkan Mussaloon parhaillaan rakennettavaan logistiikkakeskukseen, josta toiminta tulee täyttämään 10 000 neliötä. Kaiken kaikkiaan logistiikkakeskus on kooltaan 28 000 neliötä. Logistiikkasopimus koskee Canon-tuotteiden varastointia siihen liittyvine lisäpalveluineen. Tuotteet välivarastoidaan Suomessa ennen vientiä kohdemarkkinoilleen Venäjälle ja muihin IVY-maihin sekä Baltiaan. Varasto- ja terminaalipalvelut on yksi Postin strategisista kasvualueista. Pitkälle jalostettuja palveluvarastoratkaisuja tuottaa North Eurowayn ohella Postin toinen tytäryhtiö Logia Oy. LISÄTIETOJA Toimitusjohtaja Simo Päivinen, North Euroway Oy, puh.050 309 6282 Posti Logistiikka on Suomen kattavin logistiikkaoperaattori. Toiminnan painopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi. Posti tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun sekä Suomessa että lähialueilla, erityisesti Baltian maissa ja Venäjällä. North Euroway Oy tarjoaa varastointi-, tavarankäsittely- ja kuljetuspalveluja yrityksille, jotka lähettävät tavaraa Suomen kautta Venäjälle ja Baltiaan. Yritys on erikoistunut transitoliikenteeseen ja sillä vahva kokemus Venäjänkaupasta. Yhdistettynä Postin logistiikkapalveluihin North Eurowaylla on tarjota erittäin kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun. Vuonna 1997 perustettu Canon North-East Oy on keskittynyt vientiin. Sen IVY-maat ja Baltian käsittävä markkina-alue on Canon-yhtiöiden suurimpia ja voimakkaimmin kasvava. Markkinointi ja hallinta hoidetaan Suomesta käsin. Tällä hetkellä toimistoja Canonilla on kolme: Moskovassa, Pietarissa ja Kiovassa. Vuonna 2003 Canon North-East Oy:n liikevaihto oli 208,7 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 105.