Ensimmäiset SmartPOST-pakettiautomaatit avataan tänään

Itella ottaa tänään käyttöön Suomen ensimmäiset SmartPOST-pakettiautomaatit. Nyt avoinna on yhdeksän automaattia pääkaupunkiseudulla ja myöhemmin keväällä avataan vielä kuusi lisää.

Suomen yhdeksän ensimmäistä SmartPOST-automaattia otetaan tänään käyttöön pääkaupunkiseudulla. Helsingissä automaatit sijaitsevat Pääpostitalossa, Ruoholahden kauppakeskuksessa sekä Itäkeskuksen ja Viikin Prismoissa. Vantaalta SmartPOST-automaatti löytyy Kauppakeskus Jumbosta ja Koivukylän Citymarketista. Myös Espoon Kauppakeskus Isossa Omenassa on automaatti sekä Kirkkonummen Prismassa.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme heidän toivomiaan joustavia ja helppokäyttöisiä palveluja ja olemme saaneet automaateista jo nyt paljon positiivisin odotuksin latautunutta palautetta. Myös verkkokauppiaille automaatti tuo selkeää kilpailuetua, kun asiakkaalle voi tarjota enemmän vaihtoehtoja, kertoo liiketoimintajohtaja Tommi Sunikka Itellasta.

Automaattien käyttöönotto on osa pakettien noutopisteverkon laajentamissuunnitelmaa. Loppukeväästä pääkaupunkiseudulla avataan vielä kuusi pakettiautomaattia. Palvelukonseptia laajennettaneen myöhemmin myös muualle Suomeen.

Helppo ja nopea tapa lähettää ja vastaanottaa paketteja

SmartPOST-pakettiautomaatin käyttö on helppoa ja nopeaa. Halutessaan esimerkiksi lähettää paketin ystävälleen, asiakas voi automaatilla valita lähetyksensä määränpääksi haluamansa automaatin tai Postin myymälän, asettaa lähetyksensä lokeroon ja maksaa lähetyksensä kätevästi sirukortilla.

Myös pakettien vastaanottaminen on yksinkertaista. Esimerkiksi tilatessaan tuotteita verkkokaupasta, asiakas valitsee pakettinsa noutopaikaksi itselleen sopivimmin sijaitsevan automaatin. Kun paketti on saapunut automaattiin, asiakas saa matkapuhelimeensa lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Lokerokoodi näppäillään pakettiautomaatilla ja paketin saa lokerosta sen avautuessa.

Automaattiin pääsee tutustumaan ja sen käyttöön tarjotaan opastusta avajaisten aikaan seuraavasti:

To 31.3.klo 12-16: Pääpostitalo, Verkkokauppa.Com Ruoholahti
To 31.3. Klo 15-19  Koivukylän Citymarket
Pe 1.4. klo 15-19 Viikin Prisma, Itäkeskuksen Prisma, Kirkkonummen Prisma
La 2.4. klo 11-16 Kauppakeskus Jumbo ja Kauppakeskus iso omena

Lisätiedot:

Liiketoimintajohtaja Tommi Sunikka, p, 0400 948 953,
Business Manager Saara Pietilä, p,040 824 8822,
sähköpostiosoitteet:
etunimi.sukunimi@itella.com
Itella Posti Oy / Pakettipalvelut

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön on saatavissa Itellan verkkosivujen Media-osiosta, www.itella.fi/media > Kuvapalvelu ja logot > Itella Viestinvälitys

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jossa on työntekijöitä 18 000 ja liikevaihto vuonna 2009 oli 900 miljoonaa euroa. Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmä on osa Itella-konsernia.