Lentoliikenteen pysähtyminen viivästyttää myös ulkomaan postin kulkua

Lähtevä ja tuleva ulkomaan lentoteitse kulkeva posti on pysähdyksissä lentokentillä eri puolilla Eurooppaa Islannin tulivuorenpurkauksen vuoksi.

Kotimaassa normaalisti lentoteitse kulkeva posti kuljetetaan maanteitse. Torstaina ja perjantaina postiin jätetyt ns. yön yli tuotteet eli 1. luokan kirjeet, pikakirjeet ja -paketit sekä osa sanoma- ja aikakauslehdistä jaetaan postinsaajille vähintään vuorokauden viiveellä. Viivästyminen kohdistuu toistaiseksi Etelä- ja Pohjois-Suomen väliseen postiliikenteeseen. Lentotoiminnan käynnistymisestä ei vielä ole tietoa. Lisätietoja medialle: johtaja Jarmo Välimaa, Itella Viestinvälitys, Ohjausyksikkö, puh. 0400 607 605 Itellan MediaDesk ma-pe klo 8.30-16.30, puh. 020 452 3366