Lumimyräkät hidastavat postinjakelua

Erityisesti Etelä- ja Keski-Suomea koetelleet runsaat lumisateet hidastavat postinjakelua. Kulkuväyliä on auraamatta, joten sanomalehtien varhaisjakelu ja päiväposti viivästyy alkuviikosta erityisesti Etelä- ja Keski-Suomessa. Kaikki postit pyritään kuitenkin jakamaan saman päivän aikana mahdollisimman pienin viivein ja tarvittaessa erityisjärjestelyin. Asian helpottamiseksi Itella pyytää postinsaajia puhdistamaan kulkuväylät ja postilaatikoiden ympäristöt, jotta postinjakajat pääsevät tuomaan lähetykset perille asti.

Huono keli on viivästyttänyt myös Iso-Britannian ja Saksan lentokenttien kautta kulkevaa lentopostia. Tämän hetkisen arvion mukaan Suomeen saapuvat joulupostit saadaan kuitenkin ajoissa perille.

Lisätietoja:

Henkilöasiakkaat: Postin asiakaspalvelu, puh. 0200 71000
Yritysasiakkaat: Itellan asiakaspalvelu, puh. 0200 77000

Toimittajien tiedustelut: Itellan MediaDesk, puh. 020 452 33 66 (ma-pe klo 8.30-16.30)