Maailman huusseja postikorteilla

Postimuseon Kujakäytävällä on esillä huusseista ja maailman huussikulttuurista kertova humoristinen postikorttinäyttely helmikuussa 1.- 27.2.2011. Kokoelma on osa laajempaa pissa-, kakka- ja tuhnupostikorttien kokoelmaa, jonka on koonnut vantaalainen postikorttikeräilijä Pertti Leppänen. Postimuseon yhteistyökumppani näyttelyn kokoamisessa on ollut Suomen Postikorttiyhdistys Apollo.

Huussi on kuulunut ja kuuluu edelleen ihmisten jokapäiväiseen elämään. Huussi ja myöhemmin vessa on kansainvälinen innovaatio. Siitä ei vain oikein rohjeta puhua, vaikka jo muinaiset roomalaiset tuumivat ulostamisesta: naturalia non sut turpia eli luonnollinen ei ole häpeällistä.

Postimuseo sijaitsee osoitteessa Helsingin pääpostitalo, Asema-aukio 5 H. Museo on avoinna ma - pe 10 - 18, la - su 12 - 17. Pääsymaksu on 6 ja 3 euroa, alle 18-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi.  Museossa on tyytyväisyystakuu. Jollei kävijä ole tyytyväinen, niin museo hyvittää pääsymaksun.

Lisätietoja antaa postikorttikeräilijä Pertti Leppänen puh.0400 507640 tai pjleppanen@hotmail. com