North Euroway Oy kokonaan Postin omistukseen

Suomen Posti Oyj on ostanut koko osakekannan Postin, Finnlines Oyj:n ja Steveco Oy:n yhteisyrityksestä North Euroway Oy:sta. Ennen kauppaa Posti omisti osakkeista 60 ja Finnlines sekä Steveco kumpikin 20 prosenttia. North Euroway Oy tarjoaa varastointi-, tavarankäsittely- ja kuljetuspalveluja yrityksille, jotka lähettävät tavaraa Suomen kautta Venäjälle ja Baltiaan. Yritys on erikoistunut transitoliikenteeseen ja sillä vahva kokemus Venäjän-kaupasta. Kotkassa toimivan North Eurowayn liikevaihto on n. 3 miljoona euroa. Postille varastointi- ja terminaalipalvelut ovat yksi strategisista kasvualueista. Osakekauppa tukee erityisesti Venäjälle suuntautuvien logistiikkapalvelujen kehittämistä ja tarjontaa. Postin logistiikkaliiketoiminnan painopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi. LISÄTIETOJA Toimitusjohtaja Simo Päivinen, North Euroway Oy, puh. 050 309 6282