Pohjois-Suomen ilmatilan sulkeminen viivästyttää postinkulkua

Postinkulku Etelä- ja Pohjois-Suomen välillä viivästyy toistaiseksi Pohjois-Suomen ilmatilan sulkemisen takia. Viive postinjakelussa on vähintään vuorokausi.

Suurin osa niin sanotuista yön yli -tuotteista, eli, 1.luokan kirjeistä, pikakirjeistä ja -paketeista sekä osa sanoma- ja aikakauslehdistä kulkee lentopostina Etelä- ja Pohjois-Suomen välillä. Postinjakelun viivästyminen pyritään minimoimaan poikkeavasti maantiekuljetuksilla. Suomen ilmatila Oulusta pohjoiseen on suljettu toistaiseksi Islannin tulivuorenpurkauksesta peräisin olevan tuhkan vuoksi. Lisätietoja medialle: johtaja Jarmo Välimaa, Itella Viestinvälitys, Ohjausyksikkö, puh. 0400 607 605 Itellan Media Desk ma-pe klo 8.30-16.30, puh. 020 45 23366