Posteissa myytävät kotimaan pakettipalvelut uudistuvat

Ovelle toimitettaviin lähetyksiin voimakas panostus

Posteissa myytävät kotimaan pakettipalvelut uudistuvat 1.3.2005. Palveluvalikoimaa yksinkertaistetaan ja paljon kritiikkiä saaneesta tilavuushinnoittelusta luovutaan. Postissa asioiva voi jatkossa valita joko ovelle toimitettavan( Ovelle- ja Kotipaketti) tai postista noudettavan paketin (Posti- ja Helposti-paketti). Myös hinnoittelussa on kaksi vaihtoehtoa; painohinnoiteltava kuljetus tai kiinteähintainen palvelu, jonka hintaan sisältyy pakkaus ja kuljetus. Paketin lähettäminen helpottuu huomattavasti. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta hintataso pysyy pääsääntöisesti ennallaan. Suurten ja keveiden pakettien lähettäminen sekä kotiinkuljetus tulee olemaan nykyistä edullisempaa. Uudistuksen ensimmäinen askel otettiin marraskuussa, kun Kotipaketti tuli myyntiin. Palvelu sai erinomaisen vastaanoton, sitä toimitettiin kahden kuukauden aikana yli 32 000 kappaletta. Kiinteähintainen Kotipaketti viedään suoraan vastaanottajalle tämän kanssa etukäteen sovittuna aikana. Uudet palvelut huomioivatkin paitsi lähettäjän, myös paketin vastaanottajan tarpeet. Tavoitteena on nostaa Suomessa kotiin kuljetettavien lähetysten määrä Eurooppalaiselle tasolle; Euroopan unionin jäsenmaista yli puolessa kaikki paketit kuljetetaan suoraan vastaanottajalle. Myös Postin toimitusehdot muuttuvat 1.3.2005. Uudet ehdot sekä hinnastot löytyvät internetistä osoitteesta www.posti.fi/hinnat. Pakettipalvelu-uudistus ei koske Keltainen Kuljetus sopimuspalveluja eikä kansainvälisiä pakettipalveluja. LISÄTIETOJA liiketoimintajohtaja Kirsi Paakkari puh. 020 451 7774