Posti kierrättää käytetyt säkit ja tekstiilit Globe Hope -designtuotteiksi

Maailmaa aikansa kiertäneet postisäkit ja Postin työvaatteet ovat saaneet uuden, uniikin elämän designtuotteina. Postin ja Globe Hopen yhteistyön tuloksena muovisista postisäkeistä on ommeltu kauppakasseja, penaaleja ja pussukoita. Paita- ja jakkukankaita käytetään nipsupussien ja läppärisuojusten vuorikankaina ja kauppakassina. Tuotteet tulevat myyntiin toukokuun alussa. Suomalainen, muuallakin maailmalla laajasti kiinnostusta herättänyt Globe Hope muokkaa yksilöllisiä vaatteita ja asusteita materiaaleista, jotka ovat käyneet tarpeettomiksi. -Yhteistyö sopii hienosti Postin vihreään ajatteluun ja ympäristöohjelmaan. Meillä on satoja kiloja materiaalia, joka on aiemmin kierrätetty energiaksi. Nyt materiaalit saavat luovasti uuden elämän. Suomalaisuus ja suomalainen design ovat Globe Hopen tuotteissa toteutuvia arvoja, jotka sopivat Postin tuotevalikoimaan, Rita Sadinkangas Postin Kuluttajapalveluista sanoo. - On upeaa, että Posti on ennakkoluulottomasti ja laajalla rintamalla mukana luomassa ekologisempia toimintatapoja. Yhteistyö Postin kanssa on ollut meille, pienelle ja nuorelle yritykselle, suuri kunnia ja ilonaihe, Globe Hopen toimitusjohtaja Seija Lukkala kertoo. Nämä tuotteet ovat osa Itella Green -ympäristöohjelmaa. Siihen kuuluu yrityksille tarjottavia hiilineutraaleja Itella Green -lähetyksiä sekä keskeisimpänä monipuolinen ohjelma, jolla pienennetään Itellan omia hiilidiksiodipäästöjä. Tärkeimmät keinot ovat energiatehokkuuden parantaminen ja vähäpäästöisemman uusiutuvan energian käyttö. Itellan tavoitteena on vähentää hiilidioksidipäästöjä 30 % vuoteen 2020 mennessä (vertailuvuotena 2007, suhteessa liikevaihtoon). Lisätietoja: liiketoimintajohtaja Rita Sadinkangas, Postin Kuluttajapalvelut, Itella Oyj, puh. 020 451 4671, etunimi.sukunimi@posti.fi tiedottaja Inka Honkanen, Globe Hope Oy, puh. (09) 2238 1523, etunimi.sukunimi@globehope.com