Posti ostaa AW-Storen

Suomen Posti Oyj ostaa logistiikkayhtiö AW-Store Oy:n koko osakekannan. Yritys tarjoaa varasto- ja logistiikkapalveluita kotimaan markkinoilla toimiville kauppa- ja teollisuusyrityksille. AW-Store toimii pääkaupunkiseudulla kolmessa nykyaikaisessa toimipisteessä, Tuusulassa, Keravalla ja Vantaalla. Yirtyksen liikevaihto on noin 9 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 100 henkilöä. Yrityskauppa kasvattaa Posti Logistiikan markkinaosuutta elintarvike- ja päivittäistavaratoimialalla ja varmistaa Postin osallistumisen koko alan logististen rakenteiden kehittymiseen. Varastointi- ja terminaalipalvelut ovat yksi Postin strategisista kasvualueista. Kaupan jälkeen Postilla on korkealuokkaisia varastotiloja yhteensä 255 000 neliötä. Varastopalveluja tuottavat Postin tytäryhtiöt Logia Oy, Logia Estonia Oü, North Euroway Oy sekä muotilogistiikkaan erikoistunut Logia Moda Oy.