Postikortin juhlaa Postikortin Päivillä Postimuseossa 10. - 11.4.

Suomen Postikorttiyhdistys Apollo ja Postimuseo järjestävät yhdessä 26. Postikortin Päivät Postimuseossa 10.–11.4. Päivien ohjelmassa on esillä Apollon jäsenten kokoama postikorttinäyttely ”Kesä kaikilla”, kauppiaita runsaine myyntipöytineen, postikorttitaitelijoita ja yhdistyksiä. Kesä kaikilla -näyttely jatkuu Postimuseossa 18.4. saakka. Kesä kaikilla -näyttelyn postikorteista henkii kesän odotus. Monenkirjavat kukkakortit loistavat värikkyydellään. Mukana on harvinaisia ommeltuja kukkakortteja 1920-luvulta. Kesä näyttäytyy korteissa myös huumorin keinoin. Kalastuksen, koirien ja hevosten sekä erilaisten maisemien ystäville löytyvät omat korttinsa. Eksotiikkaa edustavat kortit Afrikasta. Päivien aikana Postimuseossa on seuraavanlaista oheisohjelmaa: klo 10–16 päivien postikorttitaitelija Birgit Marttinen signeeraa klo 12–15 postikorttien askartelua Käsillä ry:n ohjauksessa klo 12–16 ongintaa lapsille ja aikuisille klo 12–14 vinkkejä kalamiehille Postikortin päivät ovat avoinna Postimuseossa, Helsingin pääpostitalossa, Asema-aukio 5 H, klo 10 – 17 ja sinne on vapaa pääsy. Myös Postimuseon kirjakokoelmat ovat poikkeuksellisesti avoinna lauantaina klo 10–16. Lisätietoja: Suomen Postikorttiyhdistys Apollon puheenjohtaja Raili Kuusjärvi puh. 040 548 1819 tai raili.kuusjarvi@elisanet.fi Postimuseon projektisuunnittelija Helena Pärssinen puh. 020 451 4775 tai helena.parssinen@posti.fi