Kärkkäinen vaihtoi energiaa säästävään älykkääseen LED-valaistukseen

J. Kärkkäinen Oy:n käyttöönottama Greenledin älykäs ja energiatehokas LED-valaistusratkaisu lisää asiakasviihtyvyyttä ja säästää valaistuksen energiankulutusta jopa 75 prosentilla.

Myyntiään vahvasti kuluvan vuoden aikana kasvattanut tavarataloketju ja monialakonserni J.Kärkkäinen Oy panostaa tilojensa uudessa valaistusratkaisussa kotimaiseen huipputeknologiaan. Kärkkäinen valitsi älykkään ja energiatehokkaan valaistusjärjestelmän toteuttajaksi Suomen johtavan LED-valaistusratkaisujen toimittajan  Greenled Oy:n , jonka toimittamaan kokonaisuuteen sisältyy suunnittelun ja asennuksen lisäksi myös ylläpito. ”Greenledin kotimaisuus oli meille tärkeä kriteeri valaistusratkaisukumppanin valinnassa”, painottaa J. Kärkkäinen Oy:n kaupallinen johtaja Antti Korkiakoski. Kevättalvella 2015 käynnistyneet muutostyöt on saatu päätökseen Iin, Lahden ja Ylivieskan Kärkkäinen-tavaratalossa.

Uuden älykkään LED-valaistusratkaisun odotetaan Kärkkäisellä tuovan tullessaan monipuolisia hyötyjä. Kasvava energiatehokkuus säästää ympäristöä ja tuo samalla yhtiölle arviolta 50-75 prosentin kustannussäästöt. ”Energiansäästön myötä syntyvä kustannustehokkuus on kaikessa toiminnassamme avainasia, josta haluamme asiakkaidemme hyötyvän konkreettisesti entistäkin edullisempien hintojen muodossa”, Korkiakoski kertoo. ”Nyt asennettu korkealaatuinen valaistusratkaisu on huoltovapaa seitsemän vuoden ajan, mikä lisää pitkällä tähtäimellä kustannussäästöjä entisestään.”

LED-valaistuksen yhteydessä Kärkkäisellä käyttöön otettu ENCELIUM-valaistuksenohjausjärjestelmä kohentaa energiatehokkuuden ohella myös asiakasviihtyvyyttä ja työhyvinvointia.  Sekä teholtaan, väriltään että värintoistoindeksiltään parempi valo lisää myymälöiden viihtyisyyttä ja saa tuotteiden värityksen näyttämään samalta kuin luonnonvalossa. Lisäksi valaistuksen älykäs ja valtaosiltaan automaattinen säätely mahdollistaa sekä ulkona vallitsevien sääolojen myötäilyn myymälöihin saapuvien asiakkaiden häikäistymisen ehkäisemiseksi että tilojen siivouksen yhteydessä tarvittavan maksimaalisen valaistustehon. ”Olemme asettaneet tavoitteeksemme kehittää loppuvuoden 2016 ja tulevan vuoden 2017 aikana laajan tuotevalikoimamme ohella tavaratalojemme järjestelmiä sekä asiakaspalvelua. Uskomme laadukkaan valaistuksen parantavan kokonaisvaltaisesti myymälöidemme käyttökokemusta sekä asiakkaiden että henkilökunnan näkökulmasta”, Antti Korkiakoski toteaa.

J. Kärkkäinen Oy on innovatiivinen ja nopeasti kasvava sekä kehittyvä tavarataloketju. Vuonna 1988 perustettu Kärkkäinen on kotimainen perheyhtiö, jonka palveluksessa on noin 500 työntekijää. Kärkkäisellä on kaksi tavaratalokonseptia: isot tavaratalot Ylivieskassa ja Lahdessa sekä pienemmät Oulussa ja Iissä sekä nopeasti kasvava verkkokauppa www.karkkainen.com. Lisäksi yhtiö harjoittaa yritysmyyntiä sekä tukkukauppaa Suomi Trading -nimellä. Yhtiöön kuuluu myös kolme toimipistettä kattava Varikko-monimerkkihuoltamoketju ja kolme polttoainejakelupistettä sekä useita ravintoloita. Kärkkäinen julkaisee Suomen laajalevikkisintä ilmaisjakelulehteä, KauppaSuomea, sekä omaa Kärkkäisen asiakaslehteään.

Greenled Oy
  on Suomen johtava energiaa ja ympäristöä säästävien LED-valaistusratkaisujen kokonaistoimittaja, joka on keskittynyt vastaamaan yritysten sekä julkisen sektorin valaistustarpeeseen kotimaassa sekä kansainvälisesti. Kempeleessä tuotteensa itse valmistava Greenled on perustettu vuonna 2010 ja sen toimipisteet sijaitsevat Kempeleen lisäksi Vantaalla sekä Tampereella.

Lisätietoja:
Antti Korkiakoski
Kaupallinen johtaja
J. Kärkkäinen Oy

Pertti Tahvanainen
Greenled Oy

Avainsanat:

Pikafaktat

J.Kärkkäinen Oy panostaa tilojensa uudessa valaistusratkaisussa kotimaiseen huipputeknologiaan.
Tweettaa
Kärkkäinen valitsi älykkään ja energiatehokkaan valaistusjärjestelmän toteuttajaksi Suomen johtavan LED-valaistusratkaisujen toimittajan Greenled Oy:n.
Tweettaa

Lainaukset

Greenledin kotimaisuus oli meille tärkeä kriteeri valaistusratkaisukumppanin valinnassa.
Antti Korkiakoski, kaupallinen johtaja, J. Kärkkäinen Oy
Energiansäästön myötä syntyvä kustannustehokkuus on kaikessa toiminnassamme avainasia, josta haluamme asiakkaidemme hyötyvän konkreettisesti entistäkin edullisempien hintojen muodossa. Nyt asennettu korkealaatuinen valaistusratkaisu on huoltovapaa seitsemän vuoden ajan, mikä lisää pitkällä tähtäimellä kustannussäästöjä entisestään.
Antti Korkiakoski, kaupallinen johtaja, J. Kärkkäinen Oy
Olemme asettaneet tavoitteeksemme kehittää loppuvuoden 2016 ja tulevan vuoden 2017 aikana laajan tuotevalikoimamme ohella tavaratalojemme järjestelmiä sekä asiakaspalvelua. Uskomme laadukkaan valaistuksen parantavan kokonaisvaltaisesti myymälöidemme käyttökokemusta sekä asiakkaiden että henkilökunnan näkökulmasta.