JELD-WEN ostaa Dooria A/S:n

Fuusioituminen globaaliin johtavaan ikkuna- ja ovivalmistajaan tuo tullessaan laajentumismahdollisuuksia Pohjoismaiden markkinoilla

Maailman suurin ikkuna- ja ovivalmistaja JELD-WEN on tänään ilmoittanut ostavansa Dooria A/S:n. Dooria on yksi Pohjoismaiden suurimmista puisten ovien valmistajista ja johtava asuntojen ovien valmistaja Ruotsin ja Norjan markkinoilla. Yrityskaupan ehtoja ei julkistettu.

Doorian pääkonttori sijaitsee Oslossa. Sillä on kolme ovien tuotantolaitosta Ruotsissa, ja se työllistää noin 200 henkilöä.  Yritys tarjoaa laajaa ovivalikoimaa, johon kuuluu esimerkiksi sisä-, ulko- ja erikoisovia. Tyylivaihtoehtoja on runsaasti. Tämä 68 vuotta sitten perustettu yritys tunnetaan laadustaan sekä innovatiivisista ovien rakenteista ja ratkaisuista. Siitä tulee osa JELD-WENin Pohjois-Euroopan liiketoimintayksikköä, jolla on 17 myynti- ja valmistustoimipaikkaa seitsemässä maassa. Yrityskaupan myötä JELD-WENin miljardin ylittävä liiketoiminta Euroopassa kasvaa.

"Yrityskauppa on osa tavoitettamme kasvattaa ja laajentaa ovien ja ikkunoiden valmistuskapasiteettiamme Euroopassa", kertoo JELD-WENin pääjohtaja Kirk Hachigian. "Toivotamme Doorian tervetulleeksi JELD-WEN-perheeseen. Yhdistämällä toimintamme vahvistamme sitoutumistamme asiakkaisiimme Pohjoismaissa."

Yhteydenotot: Torben Porsholdt, JELD-WEN Northern Europe, Chief Operating Officer, puh. +372 51 84 033, sähköposti tpo@jeld-wen.biz

Esittelyssä JELD-WEN

JELD-WEN on globaali johtava ikkunoiden, ovien ja käsiteltyjen komposiittilistojen ja -paneelien valmistaja. Se toimii yli 20 maassa, ja sen liikevaihto ylittää 3,5 miljardia Yhdysvaltojen dollaria. Siitä puolet tulee Yhdysvaltojen ulkopuolelta. Yrityksen tuotteiden avulla parannetaan asuin- ja liikerakennusten ulkonäköä ja toimivuutta. JELD-WENin laaja tuotevalikoima on saanut useita palkintoja ja tunnustuksia luotettavuudesta, innovatiivisuudesta ja erinomaisuudesta. Voimakkaasti kestävään kehitykseen sitoutunut JELD-WEN tunnetaan energiatehokkaista tuotteista. Ne tuottavat lisäarvoa rakentajille, arkkitehdeille ja pientalojen omistajille eri puolilla maailmaa. Lisätietoja on osoitteessa www.jeld-wen.com

Avainsanat:

Yrityksestä

About JELD-WEN JELD-WEN - a leading global manufacturer of windows, doors, and treated composite trim and panels - operates in more than 20 countries with $3.5 billion in revenues; half of which comes from outside the United States. The company provides products that enhance the beauty and functionality of homes and commercial buildings. JELD-WEN’s full breadth of products has earned numerous awards and endorsements for dependability, innovation and excellence. With a strong commitment to sustainability, JELD-WEN is a recognized leader in manufacturing energy efficient products — providing solutions that deliver exceptional value for builders, architects and homeowners around the world. For more information, visit www.jeld-wen.com

Lainaukset

kertoo JELD-WENin pääjohtaja Kirk Hachigian