Käytettyjen autojen CaaraGo-vuokrauspalvelun suosio ylitti odotukset

VV-Auton digitaaliseen autokauppaan Caara.fi, keväällä lanseeratun CaaraGo-palvelun suosio on yllättänyt. Kuntotarkastettuja käytettyjä autoja vuokrattiin ennakoitua enemmän jo ensimmäisen kesäkauden aikana.

VV-Auto avasi keväällä uuden CaaraGo-palvelun, osana Caara.fi digitaalista autokauppaa, josta voi vuokrata käytetyn kuntotarkastetun auton käyttöön määräajaksi. Vuokra-aika on lyhyimmillään 4 viikkoa ja vuokra-aikaa voi joustavasti jatkaa jopa vuoden ajan. Palvelu toimii tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla ja tarjolla on noin 60 autoa.

Palvelu on osoittautunut suosituksi sekä kuluttaja- että yrityskäytössä ja kesäajan kysyntä yllätti palveluntarjoajan.

”Kysyntää on ollut tosi paljon heti, kun palvelusta tiedotettiin. Alkuun jouduttiin myymään jopa eioota, kun kalustoa ei ollut riittävästi. Nyt kaluston määrää on kasvatettu ja odotamme palvelun suosion yhä kasvavan”, kertoo Mikko Laiti CaaraGo:sta.

CaaraGo-palvelusta autoja on vuokrattu mm. kesäajan käyttöön, keikkatyöhön, työsuhdeauton ja oman uuden auton odotusajaksi. CaaraGo-auton etu uuteen vuokra-autoon on selkeästi edullisempi hinta.

Varmempi vaihtoehto perinteiselle ”kesäautolle”

Kesän aikana autoja ovat vuokranneet mm. golfarit ja kesämökkeilijät. Tyypillinen vuokraamoasiakas saattaa esimerkiksi asua tai työskennellä talvet ulkomailla ja tarvitsee Suomessa kesän ajaksi auton.

”Palvelu kiinnostaa, koska hinta on varsin edullinen verrattuna perinteiseen uuteen vuokra-autoon. Kaikki automme ovat hyväkuntoisia ja suhteellisen uusia”, Laiti kertoo.

Helsinkiläinen Teemu Ropilo tilasi itselleen liikkeestä uuden auton ja CaaraGo-palvelusta löytyi SEAT Ibiza sopivasti uuden auton saapumista edeltäväksi ajaksi.

"Palvelu toimi tosi hyvin ja valikoimasta löytyi helposti sopiva ja sopivan hintainen auto tähän tarkoitukseen”, Ropilo kertoo.

Tilapäisautoksi yrityksille

Myös yritysasiakkaat ovat löytäneet CaaraGo-palvelun ja autoja on vuokrattu esimerkiksi työsuhdeauton odotusajaksi ja keikkatyökäyttöön.

”Tyypillinen vuokra-aika on 2–3 kuukautta ja palvelua on käytetty esimerkiksi muutaman kuukauden työkeikoilla, joissa auto on välttämätön”, kertoo Piero Silvani VV-Autosta.

Kirkkonummelainen yrittäjä Keijo Ryynänen vuokrasi auton CaaraGo-palvelusta toukokuussa ja on jatkanut Golf Sportvanin vuokra-aikaa edelleen. Ryynänen tarvitsee autoa työssään päivittäin.

”Tämä on ihan loistava palvelu tilapäiseen käyttöön. Palvelu on ollut loistavaa ja uudehko auto toimii hyvin. Olen ollut tosi tyytyväinen, kun aikaa voi jatkaa tarpeen mukaan, eikä hinta ole uusien vuokra-autojen tasolla”, Ryynänen kertoo.

CaaraGo

CaaraGo:n valikoimaan kuuluu eri merkkisiä ja mallisia autoja. Yli kahden kuukauden sopimuksessa auton voi tarvittaessa vaihtaa esimerkiksi isompaan tai pienempään malliin kesken vuokrakauden.

Kaikki autot ovat kuntotarkastettuja ja palvelu sisältää ajoneuvo- ja käyttövoimaverot, huollot ja vakuutukset, eli polttoainetta ja tuulilasinpesunestettä lukuun ottamatta kaikki auton kulut. Lyhytaikainen sopimus sisältää 500 ajokilometriä viikossa. Yli kahden kuukauden sopimuksissa on mahdollista saada auto rahoitussopimuksella ja mikäli autoon kiintyy, sen voi kauden päättyessä tai jo kauden aikana ostaa itselleen.

CaaraGo.fi:stä auton saa käyttöönsä jo vuorokaudessa. Auton voi varata verkkosivuilla, olemalla yhteydessä myyjään puhelimitse tai käyttäen sivuston yhteydenottolomaketta tai chat-palvelua.

Lisätiedot:
VV-Autotalot Oy, Piero Silvani, Head of Customer Experience, piero.silvani@vv-auto.fi, puh. 040 768 1178

www.caarago.fi