VV-Autotalot Oy AutoBild Suomen Palvelu1 -ostotutkimuksen Paras Autoliikeketju -sarjan voittaja

VV-Autotalot Oy voitti AutoBild Suomen toteuttaman vuoden 2016 Palvelu1 -ostotutkimuksen Paras Autoliikeketju -sarjan. VV-Autotalot saivat kiitosta erityisesti asiakaspalvelusta. Parhaimpia arvosanoja annettiin mm. tarjouksen tekoprosessista, vaihtoauton arvioinnista, koeajon suorittamisesta ja auton myyntiesittelystä. Myös toimitilojen siisteyttä ja selkeyttä arvostettiin sekä henkilökunnan ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta. Asiakaspalvelun osuus vastaa tutkimuksessa 60 % ja tästä osa-alueesta VV-Autotalot sai kokonaisuutena parhaimmat pisteet.

Valtakunnallinen tutkimus suoritettiin nyt jo 12. kerran. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää Suomen autokaupan palvelu- ja myyntiprosessien laatua asiakkaan silmin ja kokemuksen kautta. Ostotutkimuksessa arvioitiin autoliikeketjuja 4 eri osa-alueella: asiakaspalvelu, subjektiivinen kokonaisvaikutelma, sähköinen palvelu ja siisteys ja selkeys. Tutkimuksen aikana tehtiin yhteensä 424 testikäyntiä 47 eri kaupungissa. Tutkimuksen menetelmänä käytettiin mystery shopping -metodia eli suoria havaintoja siitä, mitä asiakas näkee tai hänelle tehdään.

Kuva. Palkinto luovutettiin VV-Autotalot Oy Airportin autotalon johtajalle Sarno Piteniukselle tulosten julkistamistilaisuudessa 21.9.2016 Vantaalla.

VV-Autotalot Oy:n ydinliiketoimintaa ovat Audi-, SEAT- ja Volkswagen-henkilöautojen ja Volkswagen-hyötyautojen sekä vaihtoautojen myynti, huolto ja korjaus Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Turussa.