K-Raudan Ainoakoti esittelee Asuntomessuilla helppoa asumista kahdella kohteella ja uudella esteettömän asumisen Kaari-mallistolla

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 12.7.2017

Rakennustutkimus RTS Oy:n* mukaan uusien omakotitalojen keskikoko on viime vuosina pienentynyt jonkin verran ja suomalaiset omakotitalorakentajat haluavat talopaketin, joka on heidän tarpeitaan varten yksilöllisesti suunniteltu tai muunneltu. K-Raudan talomerkki Ainoakoti tarjoaa omakotitalosta haaveileville suomalaisille useita vaihtoehtoja oman yksilöllisen talonsa vaivattomaan toteuttamiseen. Tavoitteena on tyytyväinen asukas kaikissa elämäntilanteissa. Asuntomessutalot syntyivät Mikkelin paikallisen K-Raudan avulla asukkaiden toiveiden mukaisiksi.

K-Rauta esittelee Mikkelin Asuntomessuilla kaksi kompaktia ja nykyaikaista Ainoakoti-kohdetta Ainoa Villa HelKan ja Ainoa Villa Elisan. Kumpikin asunto on räätälöity asukkaalle sopiviksi, jotta asuminen omassa kodissa olisi viihtyisää ja mahdollisimman vaivatonta.

”Tutkimusten mukaan suomalainen haluaa yksilöllisen omakotitalonsa yhä valmiimpina ja kooltaan pienempänä. Myös kustannustehokkuus ja energiaystävällisyys ovat tärkeitä. Me K-Raudassa haluamme, että suomalaisen omakotitalounelman toteuttaminen on yllättävän helppoa. Ainoakoti tarjoaa omakotitalosta haaveileville kolme vaihtoehtoa unelmansa toteuttamiseen: uusi koti muuttovalmiina, sisustusvalmiina tai talopakettina. Jokainen talomallimme on yksilöllisesti muunneltava aina pohjaratkaisusta sisustuksen yksityiskohtiin saakka. K-Raudan talomyyjään kun ottaa yhteyttä, niin alkaa unelma hahmottua todeksi, Ainoakodin tuotepäällikkö Timo Lukkarila sanoo.

Ainoa Villa HelKa 139, 4h + k, messukohde 17

Villa HelKan suunnittelun lähtökohtana oli kahden aikuisen asukkaan toiveet sekä tontin ominaisuudet. Kaunis näkymä järvelle haluttiin hyödyntää sisätilojen järjestystä mietittäessä. Pohjaratkaisu on selkeä ja jaettu toiminnoittain. Oleskelutilat ja terassit sijoitettiin järven suuntaan.

”Talon lähtökohdaksi otettiin Ainoakodin malli Aika 139 ja siitä suunnittelimme kahdelle aikuiselle asukkaalle heidän unelmiensa talon” Mikkelin K-Raudan talomyyjä Kimmo Ihalainen sanoo.

Talo on porrastettu niin, että olohuone ja keittiö ovat 60 cm alempana kuin muut tilat. Näin rakennus on saatu istutettua loivalle rinnetontille luontevasti ja näkymät järvelle ovat upeat. Kokonaisuuden kruunaa lämmin kahden auton talli.

Ainoa Villa Elisa 106, 3h +k, messukohde 22

Villa Elisan pohjana on talo Ainoa Idea 106, johon on tehty muutoksia asukkaan toiveiden mukaisesti. Erityisen tärkeää suunnittelussa oli tilojen selkeys, liikkumisen helppous sekä talossa että pihalla ja kauniit näkymät Saimaalle. Tunnelmallinen sauna ja viihtyisä lasitettu terassi luovat ihanteelliset puitteet illanvietolle isommallakin ystäväporukalla. Tässä talossa halutaan elää pitkään ja onnellisesti. Talomyyjä Kimmo Ihalainen ja sisustussuunnittelija Ulla Tuulasjärvi Mikkelin K-Raudasta kuuntelivat tarkkaan tulevan asukkaan toiveet.

”Toimivia ratkaisuja ja yksityiskohtia noukittiin myös asukkaan edellisestä, alle kymmenen vuotta sitten rakennetusta talosta. Keskeisenä ajatuksena suunnittelussa oli saada kaikki tarpeellinen pienessä paketissa” Ihalainen sanoo.

Arjen luksusta Villa Elisaan tuo myös erillinen saunatila pukuhuoneineen joka rakennettiin saman katon alle mutta erikseen itse päärakennuksesta. Nyt saunaan pääsee kätevästi ”kuivin jaloin” terassia pitkin.

Esteettömän asumisen Kaari-mallisto ensiesittelyssä

Ainoakodin uusi esteettömän asumisen Kaari-mallisto saa nimensä elinkaariajattelusta: kodeilla on erilaisia tarpeita eri elämäntilanteiden mukaan ja talorakennuksen pitää sopeutua niihin.

”Elämän aikana tulee erilaisia tilanteita, joihin pitää sopeutua myös asumisessa. Nyt lanseerattavassa Kaari-mallistossa helppous ja vaivattomuus ovat etusijalla ja suunnittelun lähtökohtana on ollut esteettömyys. Malliston kolme tärkeitä ominaisuutta ovat toiminnallisuus, turvallisuus ja yksilöllisyys”, Lukkarila sanoo.

Tietoa Ainoakodista: www.ainoakoti.fi
Talot ja mökit K-Raudan sivuilla: https://www.k-rauta.fi/talot-ja-mokit/
Messualueen kartta:

*Lähde: Valintaopas omakotirakentajalle 2016-2017, Rakennustutkimus RTS Oy

Ainoakodista vastaava tuotepäällikkö Timo Lukkarila, Kesko, puh. 050 619 75, timo.lukkarila@kesko.fi
Talomyyjä Kimmo Ihalainen, K-Rauta Mikkeli, puh. 0400 502 660, kimmo.ihalainen@k-rauta.fi

K-Rauta – Yllättävän helppoa

Me uudistuvassa K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee 139 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. K-rauta.fi