Axel Eriksson K-Market Matkompiksen kauppiaaksi Taalintehtaalla

Axel Eriksson (23) aloittaa kauppiaana K-Market Matkompiksessa 20.11.2016. Aloittaessaan kauppiasuransa Erikssonista tulee Suomen nuorin K-kauppias.

KESKO ALUETIEDOTE 3.11.2016

Axel Eriksson suorittaa parhaillaan Keskon ruokakauppiasvalmennusta ja valmistuu koulutuksesta joulukuussa. Aloittaessaan kauppiasuransa Erikssonista tulee Suomen nuorin K-kauppias. Sekä kauppiaan isä että isoisä ovat olleet kauppiaita, mutta varsinaisen kipinän kauppiasuralle Axel sai työskennellessään K-citymarket Salossa.

- Kauppiasurassa minua kiehtoo yrittäjyys, vapaus tehdä ja toteuttaa omia ideoita, kertoo kauppias uravalinnastaan.

Viimeisen vuoden Eriksson on ollut K-Market Matkompiksessa myymäläpäällikkönä, joten kauppa ja asiakkaat ovat nuorelle kauppiaalle jo entuudestaan tuttuja. Kauppias on myös kotoisin Kemiönsaarelta.

- Kauppiaana haluan toteuttaa asiakkaiden toiveita ja tuoda valikoimaan mahdollisimman paljon paikallisia tuotteita. Haluan, että lähikaupastamme tulee kaikkia palveleva, Taalintehtaan oma kyläkauppa, kertoo Axel.

K-Market Matkompis työllistää noin 6 työntekijää.

K-Kauppias Axel Eriksson, puh. 044 987 2117

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.

Yrityksestä

Jokainen ihminen, aika ja paikka ovat erilaisia. Sinä et ole äitisi, lauantai ei ole maanantai eikä Nilsiä Punavuori. Meille ei ole olemassa keskivertoasiakasta – siksi jokainen K-ruokakauppa on erilainen, asiakkaidensa näköinen. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.