Axel Eriksson K-Market Matkompiksen kauppiaaksi Taalintehtaalla

Axel Eriksson (23) aloittaa kauppiaana K-Market Matkompiksessa 20.11.2016. Aloittaessaan kauppiasuransa Erikssonista tulee Suomen nuorin K-kauppias.

KESKO ALUETIEDOTE 3.11.2016

Axel Eriksson suorittaa parhaillaan Keskon ruokakauppiasvalmennusta ja valmistuu koulutuksesta joulukuussa. Aloittaessaan kauppiasuransa Erikssonista tulee Suomen nuorin K-kauppias. Sekä kauppiaan isä että isoisä ovat olleet kauppiaita, mutta varsinaisen kipinän kauppiasuralle Axel sai työskennellessään K-citymarket Salossa.

- Kauppiasurassa minua kiehtoo yrittäjyys, vapaus tehdä ja toteuttaa omia ideoita, kertoo kauppias uravalinnastaan.

Viimeisen vuoden Eriksson on ollut K-Market Matkompiksessa myymäläpäällikkönä, joten kauppa ja asiakkaat ovat nuorelle kauppiaalle jo entuudestaan tuttuja. Kauppias on myös kotoisin Kemiönsaarelta.

- Kauppiaana haluan toteuttaa asiakkaiden toiveita ja tuoda valikoimaan mahdollisimman paljon paikallisia tuotteita. Haluan, että lähikaupastamme tulee kaikkia palveleva, Taalintehtaan oma kyläkauppa, kertoo Axel.

K-Market Matkompis työllistää noin 6 työntekijää.

K-Kauppias Axel Eriksson, puh. 044 987 2117

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.