Hanna Mosorin Pudasjärveltä ehdolla K-ryhmän Vuoden nuoreksi työntekijäksi

KESKO ALUETIEDOTE 18.10.2016

K-ryhmä etsi kesän ajan keskuudestaan Vuoden nuorta työntekijää ja Vuoden nuorten työllistäjää. Kumpaankin sarjaan tuli ehdotuksia yhteensä 233 kappaletta. K-supermarket Pudasjärvessä työskentelevä Hanna Mosorin on ehdolla Vuoden nuoreksi työntekijäksi. Voittajat julkistetaan K-ryhmän henkilöstön ammattilaismessuilla K-Team Päivillä 5.11.

Hanna Mosorin (20) aloitti kesätyöntekijänä Pudasjärven K-supermarketissa 13-vuotiaana. Sen jälkeen hän on ollut kaupassa töissä monena kesänä ja lukioaikaan ilta-, viikonloppu- ja lomatuuraajana. Myös välivuosi kului kaupassa töitä tehden.

Hannaa K-duuni-kilpailun Vuoden nuoreksi työntekijäksi ehdottaneet perustelivat ehdotustaan muun muassa seuraavasti: ”Tuo valon sateiseenkin päivään hymyllään, hänen kassallaan paistaa aurinko aina. Saa käytöksellään myös pikkuiset asiakkaat hymyilemään.”

Työvuosiensa aikana Hanna on tehnyt kaikkia mahdollisia kaupan töitä.

”Olen purkanut kuormia kaikilla osastoilla, tehnyt tilauksia ja omia kaupan tarjouksia sekä inventoinut. Kassa ja Veikkaus ovat erittäin tuttuja alueita. Viime aikoina olen ollut liha- ja kalatiskillä paljon ja siihen kuuluvat hommat osaan jo hyvin. Osaan laskea kassat ja tehdä ilta- ja aamutyöt sujuvasti. Myös leipien ja paistopisteen tuotteiden paisto on tuttua hommaa. Tuttua on myös Salaattibaarin pesu ja täyttö. Olen siis tehnyt melkeinpä kaikkea mitä voi kaupalla tehdä, paitsi ollut itse kauppiaana tai osastovastaavana” Hanna kertoo.

Työvuosiensa aikana Hanna kertoo oppineensa, kuinka paljon tekemistä kaupassa on ja kuinka pienillä asioilla voi vaikuttaa ihmisten päivään, kuten kiittää asiakkaiden lisäksi myös työkavereita. Myös uutisten seuraaminen kannattaa. Ajankohtaisista asioista on hyvä olla perillä, ettei aina tarvitse puhua asiakkaiden kanssa vain säästä.

Hannasta asiakaspalvelussa on tärkeintä, että välittää oikeasti asiakkaasta.

"On tärkeää kuunnella, mitä asiakkaalla on sanottavana. Aitoon välittämiseen kuuluu myös silmiin katsominen ja tervehtiminen! Pyrin myös ajattelemaan jokaisen asiakkaan kohdalla, että tapaamisemme saattaa olla hänen ainoa sosiaalinen kanssakäyminen koko päivänä, joten haluan olla jokaiselle ystävällinen, auttavainen ja ymmärtäväinen".

Hanna kertoo olevansa erittäin kiinnostunut kaupan alasta.

"Haluaisin olla tulevaisuudessa K-kauppias. Meinasin jo tänä syksynä lähteä viemään asiaa eteenpäin, mutta ajattelin katsoa ensin rauhassa jotain ihan toista alaa".

Hanna opiskelee Oulun Palvelualan Opistossa kokiksi. Vapaa-ajallaan hän harrastaa muun muassa roller derbyä ja leipomista. Hanna on huomannut, että kokin opinnoista on hyötyä ruokakaupassa.

"Kun tiedän koko ajan enemmän elintarvikkeista, osaan töissä auttaa asiakkaita huomattavasti paremmin kuin aiemmin".

Kesän K-duuni –kilpailu oli jatkoa aikaisempien vuosien K-duuni- ja kesäduunikampanjoille. Hannan lisäksi Vuoden nuori työntekijä –tittelistä kisaavat Tampereen Lielahden Intersportissa työskennellyt Mikke Tolvanen sekä Erik Majuri Hämeenlinnan K-raudasta. Vuoden nuorten työllistäjä –tittelin finalistit ovat Kari Auramo, K-supermarket Koivuhaka, Vantaa, Juha ja Petra Jylli, K-citymarket Puuvilla, Pori sekä Oskari Liikonen, K-supermarket Pooki, Kotka

Molempien sarjojen finalistien valintaan vaikuttivat henkilön saama ehdotusten määrä sekä niiden laadullinen sisältö K-ryhmän toimintaperiaatteiden mukaisesti.

K-duuni-finalisti Hanna Mosorin, puh. 0445176598

Nuorisotakuu-koordinaattori Johanna Kinnunen, puh. 0105336284