Ikurissa maistuu piimä, Pispalassa vanukas – tätä Tampereella syödään

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 13.7.2017

Tiesitkö, että Hervannassa ostetaan poikkeuksellisen paljon kissanruokaa ja Vuoreksessa purukumia? Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Tamperetta ja kokosimme yhteen Tampereen lähiöiden ja asuinalueiden yllättävät suosikkituotteet.

K-Market-ketju uudistuu lukumäärältään Suomen suurimmaksi kauppaketjuksi, ja K-Market löytyy yhä useammasta lähiöstä. Jokaisen K-ruokakaupan valikoima ja palvelut räätälöidään kaupan omien asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.

"Jokainen K-ruokakauppa ja jokainen lähiö ja asuinalue ovat erilaisia. Hervannassa, Vuoreksessa ja Pispalassa ei voi tarjota samanlaista valikoimaa. Asiakkaiden toiveita vastaavan valikoiman tarjoaminen lähellä ja helposti auttaa osaltaan pitämään lähiöt elinvoimaisina", sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Tamperetta ja kokosimme yhteen Tampereen lähiöiden ja asuinalueiden yllättävät suosikit. Kaikki lähiöiden suosikit löydät alempaa.

Alkoholitonta olutta Ikurissa, kivennäisvettä Nekalassa

Jokaisesta lähiöstä löytyy oma suokkijuomansa, jota ostetaan enemmän kuin Tampereella keskimäärin. Ikurilaisten keskuudessa suosiossa ovat alkoholiton olut ja piimä, kun taas Kaukajärvellä juodaan smoothieita ja lähdevesiä. Nekalan ostoskoreissa korostuvat kivennäisvedet ja Vuoreksessa vihreä ja valkoinen tee.

Myös ruoan suhteen lähiöistä löytyy yllättäviä hittejä. Tampereen keskustassa korostuvat eksoottiset hedelmät, yrtit, sienet sekä lohikalat, ja ruoanvalmistuksessa käytetään oliiviöljyä. Ikurissa syödään erityisen paljon kananmunia ja Nekalassa kalapakasteita ja lihasäilykkeitä. Pispalassa maistuvat melonit, kun taas Hervannassa ostetaan erityisen paljon irtomakeisia ja välipalatuotteita.

Lähiöiden erikoisuuksia: Hervanta on kissalähiö, Nekalassa luetaan paljon sanomalehtiä

Ostoskorivertailun perusteella Hervanta on Tampereen virallinen kissalähiö, sillä kissanhiekkaa ja kissanruokia ostetaan Hervannassa selvästi Tampereen keskiarvoa enemmän. Vuoreksessa koira on kotieläinten ykkönen, sillä siellä koiranruoka korostuu ostoskoreissa. Myös lastenruokaa ostetaan Vuoreksessa erityisen paljon.

Muista tuotteista Tesomassa suosittuja ovat hiustenhoitotuotteet, keskustassa deodorantti ja Kaukajärvellä kynttilät. Nekalassa luotetaan sanan voimaan ja luetaan erityisen paljon sanomalehtiä.

Tätä Tampereella ostetaan – katso tästä Tampereen lähiöiden ja asuinalueiden erikoiset suosikit

Muun muassa seuraavat tuoteryhmät korostuvat Tampereen eri lähiöiden asukkaiden ostoskoreissa. Tiedot perustuvat K-Plussa-dataan.

• Keskusta: eksoottiset hedelmät, kotimaiset pienpanimo-oluet, yrtit, sienet, oliiviöljyt, herkuttelujuustot, lohikalat, deodorantti
  • Hervanta: irtomakeiset, kissanhiekat ja -ruoat, juustosnacksit, välipalatuotteet
  • Ikuri: alkoholiton olut, kananmunat, popcorn, piimä
  • Kaukajärvi: sesonkimakeiset, kynttilät, smoothiet, lähdevedet, vohvelit
  • Nekala: kalapakasteet, sanomalehdet, lihasäilykkeet, kivennäisvedet
  • Pispala: melonit, arkikeksit, viilit, kova rukiinen leipä, vanukkaat, banaani
  • Tesoma: juustosnacksit, välipalatuotteet, vohvelit, suklaapatukat, hiustenhoitotuotteet
  • Vuores: lastenruoka, vihreä ja valkoinen tee, purukumi, suklaapatukat, koiranruoat, paistopisteen leivät

Lisätiedot:
Jaakko Mäntyranta, tiedottaja, Kesko Oyj, puh. 010 532 1964, jaakko.mantyranta@kesko.fi.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: