K-Market-kauppias Janne Apukka toteuttamaan martinniemeläisten toiveita: "Hankin valikoimiin vaikka kirveen varren"

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 6.4.2017

Janne Apukka (40) aloittaa K-kauppiasuransa 12. kesäkuuta K-Market Martinniemen kauppiaana Oulun Haukiputaalla. Kauppa muutettiin Siwasta K-Marketiksi maaliskuussa ja Janne siirtyy kauppiasuralle myymäläpäällikön työstä. Janne aikoo kehittää uutta kauppaansa asiakkaiden toiveiden ehdoilla.

Janne aloitti työt kaupan alalla jo 15-vuotiaana tullessaan Siwaan kesätöihin. Merkonomiopintojen ja myymäläpäällikkövalmennuksen jälkeen tie vei 24-vuotiaana myymäläpäälliköksi.

"Olen tehnyt myymäläpäällikön töitä 16 vuoden ajan useissa Siwoissa ja Valintataloissa. Kun Kesko osti Suomen Lähikaupan, koin luonnollisena jatkumona pyrkiä kauppiasvalmennukseen ja sitä kautta kauppiaaksi. Kauppiasurassa minua kiehtoo yrittämisen vapaus ja vastuu sekä mahdollisuus kehittää itseäni ja kauppaa asiakaslähtöisesti", Janne kertoo.

Uudesta kaupastaan Janne lähtee kehittämään modernia kyläkauppaa, jonka valikoima on rakennettu asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.

"Lisään kaupan valikoimiin paikallisia tuotteita ja muita asiakkaiden toivomia tuotteita. Otan valikoimiin myös sellaista käyttötavaraa, jota Martinniemen asukkaat tarvitsevat arjessaan. Toivon, että asiakkaat ottavat minua ja henkilökuntaani rohkeasti hihasta ja kertovat jos valikoimasta puuttuu jotakin tarpeellista, olkoon se vaikka kirveen varsi", Janne veistelee.

"Yhdessä henkilökuntani kanssa kohtelemme asiakkaita kuin he olisivat meillä kyläilemässä. Tavoitteena on saada henkilökunnan hyvä fiilis näkymään asiakkaille", Janne sanoo. K-Market Martinniemi työllistää 7 kaupan osaajaa.

Janne Apukan perheeseen kuuluvat myös vaimo, kaksi poikaa ja koira. Vapaa-aikaa täyttää talvisin jääkiekko ja kesäisi maastopyöräily. Jannen harrastuksiin kuuluu myös vintage-moottoriurheilu.

Kuva K-kauppias Janne Apukasta liitteenä.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi, ja tänä vuonna jopa 200 entistä Siwaa ja Valintataloa saa K-kauppiaan. Kaikki K-Marketeiksi muutetut kaupat siirretään K-kauppiaiden hallintaan vuoden 2018 loppuun mennessä.

Janne Apukka aloittaa K-Market Martinniemen (os. Kurtintie 2) kauppiaana 12. kesäkuuta 2017. Ruokakaupan valikoiman lisäksi kaupasta löytyy asiakkaiden toivomia lähipalveluita kuten Matkahuollon pakettipalvelu, Veikkauksen pelit ja Osta & Nosta -käteisnostopalvelu.

K-kauppias Janne Apukka, puh. 0400 895 370.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: