K-Market uudistaa kauppojen työasut koko Suomessa

Mittava uudistus käynnistyy Tampereella, ensimmäisenä uudet vaatteet otetaan käyttöön 13.10.2016 K-Market Kissanmaalla. Tämän jälkeen K-Marketeissa otetaan kaupan uudistuksen yhteydessä käyttöön myös uudistuneet työasut. Vaatteet toimittaa tamperelainen Image Wear.

KESKO ALUETIEDOTE 13.10.2016

Työvaateuudistus on osa K-Marketissa käynnissä olevaa brändiuudistusta, jonka lähtökohtana on tuoda lähikauppa 2020-luvulle. K-Marketin ilme on moderni, rento ja helposti lähestyttävä. Uuden työasun housut ovat harmaat ja paita oranssi-harmaa-valkoista ruutukuosia.

- Vaatteet tukevat K-Marketin rentoa ilmettä ja niissä on mukava työskennellä. Tavoitteenamme on, että kaupan henkilökuntaa ja kauppiasta on helppo lähestyä ja nykäistä hihasta kaupassa, kertoo K-Marketin markkinointijohtaja Anne Weide.

Vaatteet on suunnitellut Image Wearin tuotekehitysosasto Tampereella. Suunnittelussa on otettu huomioon kaupoissa työskentely, esim. housuissa on polvissa taskut polvisuojuksille, koska hyllyttämisessä ollaan usein polvillaan. Liivien ja takkien materiaalina on softshell, joka lämmittää, pysyy siistinä ja hengittää.

K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, lokakuussa jo yli 100 Siwaa ja Valintataloa on muutettu K-Marketeiksi. Samanaikaisesti käynnissä on K-Market-ketjun nykyisten kauppojen uudistus. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä. Uudet vaatteet otetaan käyttöön kauppojen uudistusten yhteydessä lokakuusta 2016 alkaen. Keskimäärin yhdessä K-Marketissa on noin 7 työntekijää.

Vaatteet ensimmäisenä käytössä K-Market Kissanmaalla, Tampereella
K-Market Kissanmaa on ensimmäinen kauppa, jossa uudet työvaatteet otetaan käyttöön 13.10. Samaan aikaan vietetään K-Market Kissanmaan avajaisia.

- Avajaisviikolla kaupassa tapahtuu. Läheisen päiväkodin lapset tulivat avajaispäivänä klo 10 päästämään taivaalle ilmapalloja. Torstaina on kakkukahvit ja viikonloppuna esimerkiksi maistatuksia ja arvontoja sekä lasten leikittäjä paikalla, luettelee kauppias Jonna Railamo.

Kissanmaa on monipuolinen lähikauppa, jonka valikoimia säädetään ketterästi asiakkaiden toiveiden mukaiseksi. Kaupasta löytyvät aina sesongin parhaat tuotteet, salaattibaari ja kahvipiste, josta saa tuoreen kahvin myös mukaan.

Markkinointijohtaja Anne Weide, K-Market-ketju, puh. 040 5200 573
Kauppias Jonna Railamo, K-Market Kissanmaa, puh. 040 724 5200
Myynti- ja tuotekehityspäällikkö Mari Kuukkula, Image Wear 020 7980 511

Tiedote 6.9.2016: Tampereen Kissanmaalle uusi K-Market

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Image Wear on Suomen johtava ja Euroopan laajuisesti merkittävä työvaatetoimittaja. Image Wear -konserniin kuuluvat Tampereella sijaitseva emoyhtiö Image Wear Oy ja Virossa toimiva Image Wear AS. Vuonna 1959 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys työllisti viime vuonna 133 ihmistä Suomessa ja 182 Virossa. Yritysten yhteen laskettu liikevaihto oli 24,6 M€. www.imagewear.fi