K-Ruoka Awards -finalistit valittu

K-Ruoka Awards palkitsee jälleen Suomen parhaat ruokahuiput. Palkintoja jaetaan yhteensä seitsemässä eri kategoriassa: vuoden uutuustuote, vuoden lähituottaja, vuoden Pirkka-tuote, vuoden vastuullisuusteko sekä vuoden paras K-Citymarket, K-Supermarket ja K-Market. Kilpailu järjestetään tänä vuonna toista kertaa.

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 25.9.2017

Asiakkaat saivat kesäkuussa ehdottaa suosikkejaan finaaliin. Äänestyksessä annettiin yhteensä yli 19 000 yksittäistä ehdotusta. Tuomaristo on nyt valinnut eniten ääniä saaneiden joukosta finalistit.

”Hyviä ehdotuksia tuli valtavasti. Finalistien valinnassa vaikuttivat esimerkiksi vallitsevat ruokatrendit. Joukossa on myös sellaisia tuotteita ja tekoja, jotka ovat tänä vuonna herättäneet keskustelua ja kiinnostaneet suomalaisia laajasti,” kertoo K-Ruoka Awards -tuomariston puheenjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Voittajien äänestys on käynnissä 25.9.–25.10.2017 osoitteessa www.k-ruoka.fi/awards. Kaikkien äänestäjien kesken arvotaan 500 euron lahjakortti K-ruokakauppaan. Tulokset julkaistaan ja voittajat palkitaan K-Ruoka Awards -tilaisuudessa K-Team-päivillä 4.11.2017

K-Ruoka Awards 2017 finalistit:

Vuoden uutuustuote

• K-Market Lapinpata, Lappi
  • K-Market Taavetti
  • K-Market Woikantori, Voikkaa

Kilpailun tuomaristo koostuu ruoka-alan vaikuttajista. Tuomareina toimivat K-Ruoka Awards vuoden ruokavaikuttaja -palkinnon vuonna 2016 voittanut Maija Itkonen, K-Supermarket-kauppias Markus Ranne, Mitä Tänään Syötäisiin -ohjelman kokki Alex Nurmi, ravintoloitsija Pekka Terävä, MTK:n viestintäjohtaja Klaus Hartikainen, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta vastaava johtaja Ari Akseli ja K-Ruokamediat markkinointijohtaja Teija Nesterinen. Tuomariston puheenjohtajana jatkaa Aller Media Oy:n toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

www.k-ruoka.fi/awards
Minttu Tirkkonen, viestintäpäällikkö Keskon Päivittäistavarakauppa p. 050 350 4937

Noin 1400 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.
K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.