• K-ryhmä/

K-ryhmä uudistaa markkinointiaan – keskiössä K-ruokakauppojen ja niiden asiakkaiden erot eri puolella Suomea

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 5.1.2017

K-ryhmän vuonna 2016 käynnistynyt brändiuudistus näkyy laajasti tällä viikolla käynnistyvässä K-ruokakauppojen mainoskampanjassa. Kampanjan keskiössä on K-ruokakauppojen ja niiden asiakkaiden erot eri puolella Suomea sekä asiakasdatan hyödyntäminen. Kampanjan on suunnitellut Hasan&Partners.

K-ruokakauppojen markkinointia uudistetaan vahvasti osana brändiuudistusta. Tänään käynnistyvä uusi K-ruokakauppojen mainoskampanja nostaa esille K-ruokakauppojen ja niiden asiakkaiden erot eri puolella Suomea. Kampanjassa on hyödynnetty erittäin laajasti asiakasdataa.

”Inari ei ole Naantali, joten jokainen K-ruokakauppa valikoimineen on erilainen. Uudessa mainoskampanjassamme selviää muun muassa, missä päin Suomea leivotaan eniten, juodaan monipuolisimmin eri maitoja tai missä päin asiakkaat ostavat eniten jäävuorisalaattia”, kertoo Keskon markkinointijohtaja Mia Ropponen.

Markkinoinnin uudistuksessa keskiöön nostetaan K-ruokakauppojen vahvuus: mahdollisuus räätälöidä kaupat juuri alueellisen asiakaskunnan mukaisesti.

”Meillä on aina kuunneltu ja toteutettu asiakkaiden toiveita. Tämä onnistuu itsenäisten kauppiaiden vetämiltä K-ruokakaupoilta huomattavasti kilpailijoita ketterämmin. Käsittelemme myös vuodessa yli miljoona yksittäistä asiakaspalautetta ja saamme lukemattoman määrän suoraan henkilökunnalle esitettyjä toiveita. Tuomme jatkossa tätä vahvuutta esille myös mainonnassa”, Ropponen toteaa.

K-ruokakauppojen markkinointia on uudistettu Ropposen johdolla vuoden 2016 syksystä lähtien, jolloin hänet nimettiin Keskon päivittäistavarakaupan markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Tätä ennen Ropponen on toiminut Keskon brändi- ja identiteettijohtajana kesäkuusta 2015 lähtien.

K-ryhmän uuden brändin sekä nyt käynnistyvän kampanjan on suunnitellut Hasan&Partners. Kampanja näkyy vuonna 2017 laajasti eri kanavissa ympäri Suomen.

Mia Ropponen, markkinointijohtaja, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 010 5322 444, mia.ropponen@kesko.fi

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: