K-ryhmä uudistuneen Joulupata-keräyksen pääyhteistyökumppanina – lahjoittaa voi myös MobilePaylla

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 15.12.2016 KLO 11.00

K-ryhmä on neljättä kertaa mukana Joulupata-keräyksen pääyhteistyökumppanina. Keräyksen varoilla tuetaan vähävaraisia lapsiperheitä ja syrjäytymisvaarassa olevia mm. hankkimalla lahjakortteja K-ryhmän liikkeisiin. Tänä vuonna Joulupataan voi lahjoittaa myös MobilePaylla.

Pelastusarmeijan Joulupata-keräys täyttää Suomessa tänä jouluna 110 vuotta. Juhlavuoden keräyksen avaustilaisuus järjestetään tänään 15.12. Helsingin Rautatieasemalla klo 17.00. Rautatieasemalla on esillä myös maailman suurin Joulupata.

Perinteiset joulupadat ilmestyvät katukuvaan perjantaina 16.12. Joulupatoja on tänäkin vuonna monen K-ruokakaupan yhteydessä ympäri Suomea. Joulupata-keräys jatkuu jouluaattoon saakka.

K-ryhmä on myös mukana "Pelastuspakkaus"-tarvikepaketin kokoamisessa. Pelastuspakkaus sisältää valikoiman Pirkka-tuotteita: shampoon ja hammasharjan sekä elintarvikkeita, joita on helppo säilyttää ja käyttää. Pakkauksia jaetaan apua tarvitseville.

– Joulupadan 110-vuotinen keräys on tuttu näky talvisilla kaduilla ja tärkeä osa suomalaista jouluperinnettä. Myös K-ryhmän osallistuminen keräykseen limittyy luontevaksi osaksi vastuullisuustyötämme. Asiakkaiden on helppoa osallistua Joulupata-keräykseen kaupassakäynnin yhteydessä, kertoo Keskon vastuullisuusjohtaja Matti Kalervo.

Joulupata-keräys uudistuu

– Pelastusarmeijan joulupadoista on tullut yksi joulun ikoneista. Pata kaupan edessä on varma joulun merkki, kertoo Pelastusarmeijan markkinoinnista vastaava Anne Fredriksson.

– Joulupata-keräys uudistuu ajan hengen mukaisesti ja uudet lahjoitusmuodot onnistuvat esimerkiksi MobilePayn avulla. Haluamme tulla yhä paremmin nähdyiksi ja siksi uudistimme tänä vuonna myös Joulupadan kampanjailmeen juhlavuotiskeräyksen kunniaksi. K-ryhmän kaltaisten yhteistyökumppaneiden ja eturivin mainonnan suunnittelijoiden ansiosta olemme voineet toteuttaa keräyksen juhlavuonna laajasti näkyvän keräyksen, sanoo Fredriksson.

Joulupata tukee avun tarvitsijoita kotimaassa

Erityisesti lapsiperheiden köyhyys kasvaa hälyttävästi ja varsinkin jouluna köyhyyden taakkaa on raskasta kantaa. Parhaiten Pelastusarmeija voi auttaa ihmisiä rahalla ja ensisijaisesti keräykseen toivotaankin rahalahjoituksia. Joulupataan voi joillakin paikkakunnilla tuoda myös ehjiä ja puhtaita vaatteita sekä lapsiperheille sopivia tavaroita. Joulupatojen sijainnin voi tarkistaa Joulupata.fistä.

Joulupata-keräyksen tuotto jaetaan ruokana, vaatteina ja K-ryhmän lahjakortteina vähävaraisille lapsiperheille ja syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille. Lisäksi järjestään perhe- ja lastenleirejä sekä erilaista harrastus- ja kerhotoimintaa.

Tiedottaja Otto Heinonen, Keskon päivittäistavarakauppa, puh. 050 566 2236,
otto.heinonen@kesko.fi
Viestintäpäällikkö, Eija Kornilow, Pelastusarmeija, puh. 040 503 9142,
eija.kornilow@pelastusarmeija.fi
Markkinointijohtaja, Anne Fredriksson, Pelastusarmeija, puh. 040 747 0748,
anne.fredriksson@pelastusarmeija.fi

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.