K-ryhmän myynti Lounais-Suomen alueella kasvoi viime vuonna 3,7 %

K-ryhmän myynti vuonna 2018 oli Lounais-Suomen alueella (Varsinais-Suomi, Satakunta ja Ahvenanmaa) yhteensä 1 278,1 milj. euroa (alv 0 %), kasvua myynnissä oli 3,7 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 923,3 milj. euroa ja se oli plussalla 4,3 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 263,6 milj. eurolla ja se kasvoi 1,9 %.

”Olen tyytyväinen päivittäistavarakaupan ja rakentamisen ja talotekniikan kaupan myyntilukuihin Satakunnassa. Myös Varsinais-Suomessa päivittäistavarakaupan myynti oli hyvä”, kommentoi Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Olli Setänen.

Varsinais-Suomi

Maakunnassa K-ryhmän kokonaismyynti oli 914,8 milj. euroa ja siinä oli kasvua 3,7 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 636,9 milj. euroa ja se kasvoi 4,6 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myyntieurot olivat 186,7 miljoonaa ja ne olivat plussalla 1,3 %.

Varsinais-Suomessa parhaiten myyntiään kehittivät K-Supermarketit 9,7 % ja Neste K-liikenneasemat 30,4 %. Myös uudistettujen K-Marketien myynti kasvoi hienosti 18 %.

Satakunta

Satakunnassa K-ryhmän myynti oli yhteensä 321,5 milj. euroa ja se oli plussalla 4,0 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 244,6 milj. euroa ja se kasvoi 4,1 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti oli 76,9 milj. euroa ja se oli plussalla 3,5 %.

Satakunnassa eniten myyntejään kehittivät K-Supermarketit + 5,7 % ja uudistetut K-Marketit +28,4 %.

Lisätietoja: Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Olli Setänen puh. 0500 536 421

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 23 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi