K-ryhmän vähittäismyynti Pirkanmaalla oli viime vuonna 745,1 milj. euroa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 6.2.2019

K-ryhmän myynti Pirkanmaalla oli vuonna 2018 yhteensä 745,1 milj. euroa (alv 0 %) ja siinä oli kehitystä + 4,4 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 567,1 milj. euroa ja se oli plussalla 4,2 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa myyntieurot olivat 166,5 milj. ja kasvua siinä oli 2,0 %.

• Viime vuoden aikana saatettiin loppuun 56 Siwan muuttaminen kauppiasvetoisiksi K-Marketeiksi ja näissä myynnin kehitys on ollut erinomainen. Myös K-Supermarketeilla on ollut hyvä vauhti ja asiakkaat ovat ottaneet omikseen uudet Westerin, Ratinan ja Kaukajärven K-Supermarketit. Koko ketjun kauppiaskunta tekee hyvää työtä. K-Citymarketeiden uudistukset ovat olleet onnistuneita ja myynti on kasvanut ruuassa 5,7 %, kertoo tyytyväisenä Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen.

• Pirkanmaalla rakentamisen ja talotekniikan kaupan yritysmyynti alan yrityksille kasvoi lähes 20 %, mikä kertoo alueen aktiivisuudesta. Intersportien ja Budget Sportien myynnit kehittyivät + 7,0 % ja tukkukauppa ravintoloihin kasvoi viime vuoden aikana hienosti, jatkaa Alanen.

Pirkanmaalla avataan maaliskuussa uusi kauppa, K-Market Pyynikinkulma, Eteläpuiston Trikootehtaan kortteliin. Kaupassa avoinna oleviin työtehtäviin tuli liki 300 hakemusta.

Lisätietoja: Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 620 26

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 23 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi