K-Supermarket Basilika saa uuden kauppiaan Mikko Kontiosta

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 1.8.2018

Sipoon Nikkilän K-Supermarket Basilika saa uuden isännän, kun Mikko Kontio (41) aloittaa kauppiasuransa Pirkanpäivänä 1.9. Mikko on myynnin ja asiakaspalvelun tosiammattilainen, hän on tehnyt aikaisemmin uran suomalaisissa suuryrityksissä.

Kouluaikojen jäätelökioskiyrittäjyydestä kipinä

Mikko kertoo, että kipinä yrittäjyyteen syttyi jo kouluaikoina, kun hän työllisti itsensä jäätelökioskiyrittäjänä kotiseudullaan Puumalassa. ”Työelämä vei parikymppisenä Helsinkiin ja urani on edennyt vuosien mittaan myynnin ja asiakaspalvelun tulosvastuullisiin johtotehtäviin”. Mikon ammattitaitoa ovat hyödyntäneet mm. Elisa, Tallink Silja ja Posti. Hän on opiskellut työn ohessa ja valmistui viime vuonna restonomiksi matkailun ja liikkeenjohdon koulutusohjelmasta. ”Tässä vaiheessa uraa tuli sopiva tilaisuus toteuttaa jo muutaman vuoden hautunut idea K-kauppiuudesta”, Mikko toteaa.

”Kauppiastyössä on ainutlaatuista se, että saan olla kasvotusten läsnä päivittäin asiakkaiden ja henkilökuntani arjessa. Voin myös tehdä nopeasti ja joustavasti päätöksiä asiakkaidemme parhaaksi esimerkiksi tuotevalikoimien suhteen”, hän jatkaa.

Kauppiasharjoittelun Mikko on tehnyt K-Market Lahelassa ja hän kiitteleekin kauppias Sari Karinkantaa ja kaupan henkilökuntaa harjoitteluvuoden aikana saamistaan arvokkaista opeista kaupan arjesta ja juhlasta.

Asiakaspalvelu edellä

”Kaksi tärkeintä asiaa ovat asiakaspalvelu ja lähellä tuotetut tuoretuotteet. Nämä tulevat olemaan kärkihankkeita, kun lähdemme kehittämään Basilikaa alueen parhaaksi ruokakaupaksi. Ruokatrendit ja erikoisruokavalioiden huomioonottaminen ovat myös aiheita, jotka kuuluvat näkyvästi nykyaikaiseen ruokakauppaan”, Mikko kertoo suunnitelmistaan. Asiakkaiden arvostaman Basilikan Herkkutori-palvelutiskin palvelut pysyvät ja paranevat tuoreine kaloineen ja lihoineen.

Basilikan ovesta astuva on toivottu vieras

Matkalle alueen parhaaksi ja paikalliseksi ruokakaupaksi tarvitaan nykyisten ja uusien asiakkaiden toiveita toteutettavaksi. ”Toivon aktiivista vuoropuhelua kaupalla, kylillä ja somessa, jotta osaamme kehittää juuri teille parhaan kaupan. Kaikki toiveet otetaan ilolla vastaan ja toteutukseen, tulkaa juttelemaan!”, kehottaa Mikko. ”Haluan jokaisen asiakkaan tuntevan itsensä odotetuksi vieraaksi, kuin tulisi naapuriin”, hän lupaa.

K-Supermarket Basilika työllistää kauppiaan lisäksi noin 20 kaupan alan ammattilaista.

Koiranomistajan elämää ja matkustelua

Mikon puoliso Mikko Ylitalo toimii tärkeänä taustatukena ja apukäsinä aina, kun mahdollista. Hän jatkaa vielä omassa ammatissaan päivätyötään Helsingissä. ”Vapaa-aikana matkustelemme joko koti- tai ulkomaassa. Koti-oloissa neljä koiraa pitävät huolen siitä, että ulos on lähdettävä säällä kuin säällä”. Mikot kertovat.

Lisätietoja: K-kauppias Mikko Kontio, puh. 050 310 7222

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu lähes 240 kauppaa. www.k-supermarket.fi

Avainsanat: