K-supermarket Vuoksenniska järjestää Nenäpäivä-huutokaupan

Juttuvinkki 7.11.2016

Imatralla toimiva K-supermarket Vuoksenniska on jälleen tänä vuonna innolla mukana valtakunnallisessa Nenäpäivä–keräyksessä, jossa kerätään varoja kehitysmaiden lasten hyväksi. Torstaina 10.11. Töllillä eli Vuoksenniskan työväentalolla järjestetään klo 17 alkaen huutokauppa ja tanssit, joiden tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä Nenäpäivä-kampanjaan.

Huutokaupassa on huudettavana monenlaista, paikallisten yritysten ja tavaratoimittajien lahjoittamaa tavaraa. Huudettavana on muun muassa rengashotellipaketti, akkuporakone, Arvi Lindin solmio, Krista Siegfridsin Nenäpäivä-puku, joka on tehty Pirkka-kestokasseista ja jonka on suunnitellut Mert Otsamo. Meklarin nuijaa huutokaupassa heiluttaa imatralaisille tuttu Mika Hammaren.

Huutokaupan päätteeksi klo 19 järjestetään Töllillä vielä tanssit, joissa jokainen voi laittaa vapaaehtoisen osallistumismaksun keräyslippaaseen. Myös tansseissa olevan buffetin tuotto menee kokonaisuudessaan Nenäpäivä-keräykseen. Tanssien tahdittajana on Karelia Beat.

Pienillä teoilla suuri vaikutus

K-supermarket Vuoksenniskan kauppiaspari Tero ja Kirsi Lehtonen ovat olleet jo useana vuonna mukana Nenäpäivässä. He kokevat sen hyväksi tavaksi osallistua ja auttaa. Viime vuonna kaupan järjestämä huutokauppa tuotti keräykseen 2 300 euroa.

”Työntekijämme Kristiina Ruohio on vieraillut Tansaniassa Nenäpäivä-lähettiläänä ja hänen kertomansa tarinat ovat avanneet silmiämme entistä enemmän. Kun moni laittaa vaikka vain pienen summan, siitä kertyy iso potti, jolla saadaan kohennettua paljon kehitysmaiden lasten oloja ja mahdollisuuksia esimerkiksi koulunkäyntiin,” kauppias sanoo.

K-supermarket Vuoksenniska toteuttaa Nenäpäivä-huutokaupan ja -tanssit yhteistyössä Lions Clubin, tanssistudio Jamin ja koneurakointi Ovaskan kanssa.

K-ryhmän tavoitteena rikkoa miljoonan euron raja

K-ryhmä on mukana Nenäpäivä-kampanjassa neljättä kertaa. Yhteistyövuosien aikana K-kaupat ovat keränneet Nenäpäivälle jo 959 000 euroa. Tänä vuonna tavoitteena on tehdä jälleen ennätysmäärä hyvää ja rikkoa miljoonan kerätyn euron rajapyykki.

Nenien ja muiden kannatus- ja lahjoitustuotteiden myynnistä sekä K-kauppojen järjestämien Nenäpäivä-tempausten tuotoista tavoitellaan tänä vuonna yli 300 000 euroa maailman lasten hyväksi.

Lisätietoja: K-kauppias Tero Lehtonen, puh. 0405643414