Kokemäen K-Supermarket Teljänportti tempaisee paikallisten lähi- ja pientuottajien puolesta

K-ryhmä aluetiedote 1.8.2017

K-Supermarket Teljänportti täyttyy markkinatunnelmasta perjantaina 4.8. klo 10-16, kun kaupassa vietetään Paikallista sinulle -lähiruokatapahtumaa. Kesäisen tapahtuman tarkoituksena on tuoda paikalliset lähi- ja pientuottajat tutuiksi asiakkaille.

Paikallista sinulle -tapahtumassa asiakkaille kaupan hyllyltä tutut lähi- ja pientuottajien tuotteet saavat kasvot. K-Supermarket Teljänportin kauppiaalle Timo Ojalalle lähiruoka on sydämenasia. Ennen kauppiasuran alkua hän toimi täyspäiväisenä viljelijänä kymmenen vuotta.

”Lähiruoalla on todella iso merkitys meidän kaupalle. Tuotteet vaihtelevat sesongittain sekä eri tuoteryhmissä, mutta etenkin tuoretuotteissa, kuten hedelmissä ja vihanneksissa, leivässä, lihassa sekä Herkkutorin kalassa lähi- ja pientuottajien merkitys on todella tärkeä. Minulla on myös henkilökohtainen side lähiruokaan, sillä meillä on kotona kotitila, jossa viljelemme viljaa ja hoidamme sikalaa”, kertoo kauppias.

Kaupan valikoimaan etsitään jatkuvasti uusia tuotteita alueen lähi- ja pientuottajilta. ”Aikaisemmin tänään tilasin meille erän pienen porilaisen panimon Moose On The Loose Brewingin oluita valikoimaamme. Meille on tärkeää kokeilla uusia paikallisia tuotteita, näin asiakkaatkin voivat löytää uusia suosikkituotteita”, kauppias kertoo tyytyväisenä.

Torstain tapahtumassa ovat mukana muun muassa seuraavat lähi- ja pientuottajat: Härkälän Puutarha, Metsärannan Liha, Korventaustan Tila, Porin Leipä sekä paikalliset viljelijät Marko Viljanen sekä Juha Peltonen.

Videossa tunnelmia kesän Paikallista sinulle -tapahtumista: https://youtu.be/uUxvEPyzdbI

Tervetuloa maistelemaan paikallisia herkkuja ja tutustumaan Kokemäen lähialueen tuottajiin perjantaina klo 10 alkaen!

K-Supermarket Teljänportti, kauppias Timo Ojala, p. 040 5404822
Kesäsomettaja Saija Jantunen, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 4333404

K-Supermarket

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu runsaat 220 kauppaa. www.k-supermarket.fi