Kolmannen polven kauppias Miia Päivinen aloittaa K-Market Muskotin kauppiaana Lieksassa

Lapsesta asti kaupassa työskennellyt Miia Päivinen (43) iloitsee ensimmäisestä omasta kaupastaan. Hän aloittaa kauppiasuransa Lieksassa K-Market Muskotin uutena kauppiaana 10. heinäkuuta.

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.6.2017

Miia Päivinen on kauppias kolmannessa polvessa ja tehnyt töitä kaupassa lapsesta asti sekä ollut 15-vuotiaasta lähtien osakkaana perheyrityksessä. Hän asui ja opiskeli viisi vuotta Italiassa, mutta kävi sinäkin aikana kesäisin ja jouluna Suomessa kaupassa töissä. Muistoksi Italiasta Miialle jäi rakkaus paikalliseen ruokakulttuuriin, josta hän mielellään myös juttelee asiakkaiden kanssa. Miia on ehtinyt käydä K-ryhmän kauppiasvalmennuksen jopa kahteen kertaan, viimeksi vuonna 2016. Nyt hän iloitsee ensimmäisestä ikiomasta kaupastaan.

- Kauppiuudessa minua kiehtoo se, että siinä yhdistyvät kaksi hyvin erilaista työsarkaa; liikkeenjohdollinen numeerinen maailma ja asiakkaan palvelu niin, että hän lähtee tyytyväisenä kaupastamme ja palaa vielä uudelleenkin! Henkilökunnan rooli korostuu kaupan arjessa. Olen hyvin tyytyväinen K-Market Muskotin ystävällisyydestään kehuttuun mukavaan henkilökuntaan ja odotan kovasti, että päästään yhdessä tekemään hommia, Miia Päivinen sanoo.

Miia arvostaa erittäin paljon K-Market Muskotin edellisten kauppiaiden Kari Nuutisen sekä Markku ja Paula Hirvosen tekemää työtä ja lupaakin jatkaa entiseen malliin. Hän haluaa tarjota asiakkaille sujuvan ja mukavan kaupassakäynnin ja asiakkaiden haluamat tuotteet. Uuden kauppiaan oma mauste Muskottiin tulee olemaan tuoreuden, sesonkien, värien, makujen ja tuoksujen korostaminen. Myös paistouuni on jatkossa entistä ahkerammassa käytössä.

- K-Market Muskotti on pieni kauppa suurella sydämellä. Kauppa pyöriä puksuttaa entiseen malliin ja henkilökunta pysyy samana, lukuun ottamatta Karia ja Kirsiä, jotka lähettävät kiitokset asiakkaille kuluneista vuosista. Pikku hiljaa alamme uudistamaan kauppaa henkilökunnan kanssa meiän näköiseksi. Myös asiakkaiden omat ideat ovat tervetulleita! Tulkaa tutustumaan ja vinkatkaa rohkeasti tuotetoiveita ja ideoita, Miia kannustaa asiakkaita.

K-Market Muskotti työllistää yhteensä yhdeksän kaupan alan ammattilaista.

Miian tukena ja oikeana kätenä kaupassa toimii puoliso Sami Karjalainen (39). Miia ja Sami asuvat Viekissä metsän keskellä nauttien Lieksan luonnosta. Pariskunnalla on kaksi koiraa ja kolme hevosta, joiden hyvinvoinnista huolehtiminen täyttää vapaa-ajan. Lisäksi aikaa vievät pienen maatilan pihapiirin hommat.

Lisätietoja: K-kauppias Miia Päivinen, puh. 0500 271 982

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.