Lappeenrannan Neste K Simolantie avautuu huomenna uudistuneena – samalla avautuu aseman Burger King -ravintola

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.6.2017 KLO 13.00

Neste K Simolantien uudistusremontti on valmistunut ja asema aukeaa täysin uudistuneena torstaina 29.6.2017. Samalla liikenneasemalle avautuu Lappeenrannan ensimmäinen Burger King -ravintola. Kauppiaana asemalla toimii tuore K-kauppias Mikko Korpela, joka vastaa myös hampurilaisravintolan toiminnasta.

– Aseman kaikki pinnat, laitteet ja valaistukset on uusittu ja tietenkin kaikki ruokailukonseptit ovat uusia. Iso remontti meni suunnitelmien mukaan ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Erityisesti mieltä lämmittää se, että asemalla on Lappeenrannan ensimmäinen Burger King -ravintola, kertoo Neste K Simolantien kauppias Mikko Korpela.

Neste K Simolantie sijaitsee vilkkaan risteyksen varrella, johon asiakkaan on helppo pysähtyä. Samalla kerralla asemalta voi hakea maitotölkit, mutta nauttia myös pullakahvit tai herkutella laadukkailla hampurilaisilla.

Simolantiellä uudistettiin myös pesupalvelut ja käyttöön otettiin modernisoitu Quick Wash ‑automaattipesu. Asemalle rakennettiin myös itsepesumahdollisuus, joten jatkossa asiakkaiden on mahdollista pestä autonsa myös itse laadukkailla ja tehokkailla välineillä.

– Uskon paikallisten lisäksi myös kotimaan matkailijoiden ja ulkomaisten turistien löytävän aseman ja vaikuttuvan mahtavasta palvelutarjoomasta, sanoo Korpela.

Lappeenrannan ensimmäinen Burger King

Tammikuussa 2017 Neste K ja Restel sopivat Burger King -ravintolaketjun sub-franchising toiminnasta Neste K -liikenneasemien yhteydessä. Neste K Simolantie on ensimmäinen Neste K -liikenneasema jossa Burger King avautuu.

Burger King erottuu kilpailijoista hampurilaisten valmistamisessa: naudanlihapihvit grillataan avotulella ja burgerit valmistetaan asiakkaiden toiveiden mukaisesti tilauksesta. Lisäksi tuoreet raaka-aineet takaavat laadukkaan maun.

Yhteistyön myötä Neste K liikenneasemat voivat tarjota monipuolisemmin ja laadukkaammin paikallisten asiakkaidensa toivomia ravintolapalveluita. Neste K Simolantiellä työskentelee noin 20 henkilöä, jotka työskentelevät yhteisesti Burger King ‑ravintolan ja liikenneaseman muiden toimintojen parissa.

Remontissa myös liikenneaseman oma kahvila uudistettiin Koon kahvilaksi ja sen ruokatarjonta uudistui 2020-luvulle tarjoten parasta ruokaa Suomen maantiellä liikkujille. Tuotteiden tuoreuteen ja laadukkaaseen kahviin kiinnitetään erityistä huomiota.

Remontin lisäksi myös henkilökunnan ruokaosaamista syvennettiin keittiömestari Pekka Terävän johdolla Food Camp Finlandin ravintolakoulutuksessa Helsingissä.

Tavoitteena 100 Neste K -aseman verkosto

Nesteen ja K-ryhmän 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä. Tavoitteena on rakentaa kaikkiaan noin 100 Neste K -aseman verkosto. Investoinnin arvo on kokonaisuudessaan kymmeniä miljoonia euroja.

Asemilla asiakkaille tarjotaan monipuolista ja laadukasta ruokaa joko paikan päällä nautittavaksi tai mukaan otettavaksi. Suomen Neste K -liikenneasemat eivät ole toistensa kopioita, vaan kullakin asemalla on omat erityistarpeensa ja mahdollisuutensa sijainnista ja asiakaskunnasta riippuen.

Neste K -liikenneasemien uudistus on osa K-ryhmän lähimarkkinastrategiaa, jossa asiakkaille tarjotaan laadukkaita ja yksilöllisiä palveluita, nopeasti ja vaivattomasti.

K-kauppias Mikko Korpela, p. 050 354 7896
Mikko Paukkonen, ketjujohtaja, Neste K -liikenneasemat, p. 050 567 9761
Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Fast Food Oy, p. 040 485 4227

Neste K -liikenneasemat tarjoavat asiakkaille palvelua ”Paremman pysähdyksen taktiikan” mukaisesti. Tavoitteena on tarjota asiakkaille Suomen ylivertaisin liikenneasemakokemus sekä parasta ruokaa maanteillä liikkujille. Nesteen ja Keskon 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa
www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.