Lauttasaari hurahti inkivääriin – katso Helsingin lähiöiden yllättävät hittituotteet

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 11.5.2017

Kannelmäki on Helsingin piimä- ja piparkakkulähiö ja Jakomäessä syödään poikkeuksellisen paljon vanukasta. Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Helsinkiä ja kokosimme yhteen Helsingin lähiöiden yllättävät suosikit.

K-Market-ketju uudistuu lukumäärältään Suomen suurimmaksi kauppaketjuksi, ja K-Market löytyy yhä useammasta lähiöstä. Jokaisen K-ruokakaupan valikoima ja palvelut räätälöidään kaupan omien asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.

K-Market on tänä vuonna pääyhteistyökumppanina Lähiöfest2017-tapahtumassa, joka tuo asukkaat, yritykset, yhteisöt ja kaupungin yhteen pohtimaan lähiöiden monia mahdollisuuksia. Lähiöfest2017 järjestetään kymmenessä Helsingin lähiössä 25.9.–1.10.2017, ja tapahtuman päätukijana on Helsingin kaupunki.

"Jokainen K-ruokakauppa ja jokainen lähiö ovat erilaisia. Lauttasaaressa, Kontulassa ja Siltamäessä ei voi tarjota samanlaista valikoimaa, ja usein kysyntä voi vaihdella suuresti jo lähiön sisällä. Lähiöiden asukkaiden toiveita vastaavan valikoiman tarjoaminen lähellä ja helposti auttaa osaltaan pitämään lähiöt elinvoimaisina", sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Helsinkiä ja kokosimme yhteen Helsingin lähiöiden yllättävät suosikit. Kaikki lähiöiden suosikit löydät alempaa.

Lauttasaari, Kalasatama ja Haaga trendien aallonharjalla
Lauttasaaren ja Kalasataman asukkaat ovat ostotietojen perusteella erityisen kiinnostuneita uusista ruokatrendeistä. Lauttasaaren ostoskoreissa korostuvat näkkileipä, hapankorput, herkuttelujuustot ja -keksit sekä alkoholittomat oluet. Lauttasaaressa on myös hurahdettu trendikkääseen inkivääriin.

Kalasatamassa maistuvat pienpanimo-oluet, eksoottiset hedelmät ja Nyhtökauran ja Härkiksen tapaiset kasviproteiinit. Uudet ruokatrendit kiinnostavat myös Etelä-Haagassa, jossa kuluu paljon muun muassa kookosmaitoa, korianteria ja chiliä. Haagalaisille maistuvat myös kahvi, keksit ja kova rukiinen leipä.

Lähiöiden erikoisuuksia: piparkakkuja Kannelmäessä, vanukasta Jakomäessä
Helsingin lähiöistä löytyy myös monia yllättävämpiä suosikkeja. Herttoniemeläisten erityisessä suosiossa ovat melonit ja päärynät, kun taas Kontulassa korostuvat erilaiset välipalatuotteet. Vuosaarelaisten ostoskoreista löytyy usein jäätelöä, virvoitusjuomia – ja koiranruokaa.

Jakomäessä ja Suurmetsässä suositaan muuta Helsinkiä enemmän erilaisia maitotuotteita, kuten viilejä, jogurtteja ja vanukkaita. Myös trendikäs mango löytyy ostoskoreista useimmiten juuri Jakomäessä.

Kannelmäessä ostetaan selvästi muuta Helsinkiä enemmän piparkakkuja ja piimää. Kannelmäkeläisen K-Market Iso-Kapan kauppiaana syksystä 2014 lähtien toiminut Tommi Kaipainen ei ole tiedosta yllättynyt.

"Piparkakkuihin olemme varmasti syyllisiä. Kun aloitimme kauppiaina, bongasin lehdestä suuren piparkakkutestin ja otin heti piparkakkuja isosti valikoimiimme. Nyt asiakkaamme kyselevät niitä ympäri vuoden. Myös piimä löytää usein tiensä asiakkaidemme ostoskoreihin. Piimänjuojiakin on moneen junaan, minkä vuoksi valikoimissamme on lähes kymmenen erilaista piimää", Kaipainen kertoo.

Tätä lähiöissä syödään – katso tästä Helsingin lähiöiden erikoiset suosikit
Muun muassa seuraavat tuoteryhmät korostuvat Helsingin eri lähiöiden asukkaiden ostoskoreissa. Tiedot perustuvat K-Plussa-dataan.

Etelä- ja Pohjois-Haagan hittituotteet: keksit, kova rukiinen leipä, kookosmaito, korianteri, chili, kasvisproteiinit, suodatinkahvi

Herttoniemen hittituotteet: melonit, täysmehu, päärynät

Jakomäen ja Suurmetsän hittituotteet: vanukkaat, mango, kasvisproteiinit, viilit, piimä

Kalasataman ja Sörnäisten hittituotteet: pienpanimo-oluet, perunalastut ja dippikastike, kasvisproteiinit, purukumi, eksoottiset hedelmät

Kannelmäen hittituotteet: piparkakut, porsaanliha, piimä, lohi

Kontulan hittituotteet: juustosnacksit, välipalatuotteet, paistopisteen leipä

Lauttasaaren hittituotteet: inkivääri, pikakahvi, alkoholittomat oluet, kylmäsavu- ja graavilohi, näkkileipä, herkuttelujuustot ja -keksit, hapankorput

Malmin hittituotteet: paistopisteen leipä, porsaanliha, naudanliha, makeispussit

Siltamäen hittituotteet: jäätelöt, naudanliha, broileri ja kana, perunat

Vuosaaren hittituotteet: jäätelöt, virvoitusjuomat, napostelupähkinät, koiranruoat

Jaakko Mäntyranta, Tiedottaja, Kesko Oyj, puh. 010 532 1964.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: