Marko Liikonen ja Jaana Vilmi ovat Jokelan K-supermarketin uusi kauppiaspariskunta

Marko Liikonen (53) ja Jaana Vilmi (50) aloittavat kauppiaina K-supermarket Jokelassa huhtikuun 1. päivänä.

KESKO ALUETIEDOTE 8.3.2017

Marko Liikosen suvussa on ollut kauppiaita yli sadan vuoden ajan. Hänen isänsä toimi kauppiaana yli kolmekymmentä vuotta, ja myös hänen veljensä on kauppias. Koulutukseltaan Marko on restonomi ja hän on työskennellyt ravintoloissa 25 vuotta. Vuodesta 2012 hän on toiminut liikenneasemakauppiaana Neste K Sipoonlahdessa. Myös Jaana Vilmillä on ravintola-alan tausta ja kokemusta yrittämisestä.

- Yrittäminen on kiehtonut minua aina ja asiakaspalvelu koukuttaa. Kauppiaana tutustuu niin ihmisten arkeen kuin juhlaankin. Alusta lähtien tavoitteenani on ollut päästä ruokakauppiaaksi hyödyntämään osaamistani, kertoo Marko Liikonen.

K-supermarket Jokelassa uusi kauppiaspari lupaa hyödyntää pitkää kokemustaan asiakaspalvelun ja hyvän ruuan parissa esimerkiksi helpottamalla asiakkaiden päivittäistä ruokailua niin töissä kuin kotonakin.

- Kaupassa tuntuvat asiat olevan hyvin, joten me voimme keskittyä parantamaan yksityiskohtia sekä tietysti pitämään asiakkaat ja henkilökunta tyytyväisinä. Kaikkien kaupassa työskentelevien pitäisi sisäistää K-ryhmän asiakaslupaus ”K-jotta kaupassa olisi kiva käydä”, ja kauppiaiden tehtävä on antaa henkilökunnalle eväät lupauksen lunastamiseen, toteaa Marko.

- Myös kaupassa asioinnin helppous on todella tärkeää. Tulkaa moikkaamaan ja kertomaan, mitä haluaisitte löytää valikoimistamme ja miten voimme tehdä kauppareissustanne helpomman. Tai pysähtykää juttelemaan muuten vaan, uusi kauppiaspariskunta kannustaa asiakkaita.

K-supermarket Jokela työllistää noin 12 - 15 työntekijää.

Markon ja Jaanan perheeseen kuuluu kaksi aikuista lasta. Kauppiaspariskunta harrastaa ulkoilua ja muuta liikuntaa mahdollisuuksien mukaan. Varsinkin viikonloppuisin Jaana etsii uusia reseptejä kokeiltavaksi ja Marko toteuttaa ne. Ystävätkin pääsevät silloin tällöin isolla porukalla nauttimaan aikaansaannoksista.

Lisätietoja: K-kauppias Marko Liikonen, puh. 050 528 6868.

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.