Nämä Siwat avataan K-Marketeina torstaina – Oulussa, Tampereella ja Lahdessa avajaisten superpäivä

KESKO ALUETIEDOTE 14.3.2017

Siwoja ja Valintataloja on muutettu K-Marketeiksi jo yli 300. Torstaina 16. maaliskuuta K-Marketeina avataan taas 15 entistä Siwaa. Tampereella ja Oulussa uusia K-Marketeja avataan torstaina peräti kolme ja Lahdessa kaksi.

Muutoksen yhteydessä kaupan tuotevalikoima ja ilme vaihtuvat. Samalla kauppojen hintataso on laskenut jopa yli 20 % ja valikoimaan on tuotu noin tuhat laadukasta ja edullista Pirkka- ja K-Menu-tuotetta. Muutoksen jälkeen kaupassa käy K-Plussa-kanta-asiakaskortti.

Asiakkaat ovat ottaneet kauppojen muutokset K-Marketeiksi hyvin vastaan. Sekä kauppojen myynti että asiakasmäärät ovat kasvaneet merkittävästi. K-Marketeiksi muutetut kaupat toimivat aluksi myymäläpäällikkövetoisina. Kaikki kaupat siirretään K-kauppiaille vuoden 2018 loppuun mennessä.

”Uudistuvista K-Marketeista syntyy lukumäärältään ylivoimaisesti Suomen suurin kauppaketju. Lähimarkkinaan kuuluvat myös uudistuvat Neste K -liikenneasemat. Keskon lähes 1000 lähikauppaverkostoon kuuluvaa kauppaa tarjoavat tuoreen ja laajan valikoiman, kattavat palvelut ja luotettavan kilpailukykyisen hintatason helposti ja lähellä", kertoo Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala .

Nämä kaupat avataan K-Marketeina torstaina 16. maaliskuuta klo 10:

Siwa Runeberginkatu K-Market Sahanmäki  Hyvinkää
Siwa Sairio K-Market Sairio Hämeenlinna
Siwa Huutijärvi K-Market Huutijärvi Kangasala
Siwa Pörhölänkangas K-Market Pörhölänkangas Keminmaa
Siwa Huovilankatu K-Market Huovilankatu Lahti
Siwa Vesijärvenkatu  K-Market Vesijärvenkatu Lahti
Siwa Veijolantie K-Market Veijolantie Lohja
Siwa Kello K-Market Kiviniemi Oulu
Siwa Knuutilankangas K-Market Knuutilankangas Oulu
Siwa Martinniemi K-Market Martinniemi Oulu
Siwa Asemieskatu K-Market Asemieskatu Rovaniemi
Siwa Kauppakatu K-Market Marttila Seinäjoki
Siwa Kumpulantie K-Market Kumpula Tampere
Siwa Rautatienkatu K-Market Tampereen asema Tampere
Siwa Virontörmänkatu K-Market Virontörmänkatu Tampere

Yli 300 Siwaa ja Valintataloa muutettu K-Marketeiksi

Siwojen ja Valintatalojen muuttaminen K-Marketeiksi jatkuu vuoden 2017 kevääseen. Vuodenvaihteeseen mennessä kauppoja avattiin K-Marketeina 223, ja kevään aikana K-Marketeina avataan noin 175 kauppaa.

Tavoitteena on siirtää kaikki uudet K-Marketit K-kauppiaille vuoden 2018 loppuun mennessä. Kauppaverkoston laajentuessa Kesko rekrytoi ja kouluttaa satoja uusia K-kauppiaita. Toistaiseksi K-kauppiaiden hallintaan on siirretty yli 40 kauppaa.

Siwojen ja Valintatalojen muutostöiden lisäksi Keskolla on käynnissä koko K-Market-ketjun uudistus. Koko ketju on uudistettu vuoden 2017 loppuun mennessä.

Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat seuraavaksi K-Marketeiksi

Viestintäpäällikkö Satu Pusa, Kesko, päivittäistavaratoimiala, p. 040 771 0650.

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, ja kaikki K-Marketit, Siwat ja Valintatalot uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat:

Yrityksestä

Jokainen ihminen, aika ja paikka ovat erilaisia. Sinä et ole äitisi, lauantai ei ole maanantai eikä Nilsiä Punavuori. Meille ei ole olemassa keskivertoasiakasta – siksi jokainen K-ruokakauppa on erilainen, asiakkaidensa näköinen. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.