Niksibussi saapuu tiistaina Raumalle – Löytyykö kaikkien aikojen niksi Satakunnasta?

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 15.5.2017

Suomen kaikkien aikojen niksiä ja kekseliäintä niksauttajaa etsitään tiistaina ja keskiviikkona Raumalta. Jo ilmiöksi muodostunut oranssi niksibussi leiriytyy tiistaina K-Citymarket Rauman ja keskiviikkona K-Rauta Rauman edustalle matkallaan halki tuhansien niksien maan. Yleisön valitsema kaikkien aikojen niksi julkistetaan Pirkan päivänä 1.9.2017 ja voittaja palkitaan 10 000 euron K-lahjakortilla.

Niksibussin kiertue on osa K-ryhmän yhteistä Suomi 100 -hanketta, joka nostaa valokeilaan niksit ja suomalaisten kekseliäisyyden. Halki Suomen porhaltava niksibussi leiriytyy kevään ja kesän aikana yli 80 K-Citymarketin ja K-Raudan edustalle ja on mukana myös kesän festivaaleilla ja muissa tapahtumissa.

Jo tuhannet uteliaat ovat käyneet kiertueen aikana tutustumassa suomalaisten luovaan hulluuteen niksibussissa. Bussista löytyy muun muassa suosituimpia niksejä ja niksivälineitä esittelevä näyttely ja mahdollisuus ilmoittautua videonurkkauksessa kilpailuun omalla niksivideolla. Vierailijat niksien saloihin opastaa niksibussin oma henkilökunta. Kuva niksibussista on liitteenä.

Niksibussi vierailee Raumalla seuraavasti:

• Ti 16.5.2017 klo 11–18: K-Citymarket Rauma (os. Karjalankatu 5)
  • Ke 17.5.2017 klo 10–17: K-Rauta Rauma (os. Papinhaankatu 9)

Kilpailun kuluessa K-ryhmä kuvaa ja julkaisee 100 niksivideota. Yleisö ja raati valitsevat semifinaalikierroksilta finaaliin kymmenen parasta niksiä. Kilpailussa on käynnissä kolmas karsintakierros. Kaikkien aikojen niksi ja niksauttaja julkistetaan Pirkan päivänä 1.9.2017, ja voittaja palkitaan 10 000 euron K-lahjakortilla. Äänestys, niksivideot ja niksibussin koko kiertueaikataulu löytyvät osoitteesta Niksienmaa.fi.

Lue lisää Tuhansien niksien maa -kiertueesta: Kesko.fi > Uutiset ja tiedotteet > K-ryhmä juhlistaa satavuotiasta Suomea ja suomalaisten kekseliäisyyttä nikseillä

Lisätiedot:
Jaakko Mäntyranta, Tiedottaja, Kesko Oyj, puh. 010 532 1964, jaakko.mantyranta@kesko.fi.

K-ryhmän noin 45 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1 500 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin. www.kesko.fi

Avainsanat: