Oskari Penttinen on K-Supermarket Sammonlahden uusi kauppias

KESKO ALUETIEDOTE 12.1.2017

Oskari Penttisen (29) suonissa virtaa K-ruokakauppiaan veri. Aloittaessaan kauppiasuransa Lappeenrannassa K-Supermarket Sammonlahdessa 13.2. hän on kauppias jo kolmannessa polvessa.

Oskari kertoo, että hän on käytännössä kasvanut vanhempiensa kaupassa, haminalaisessa K-Supermarket Kanuunassa.

"15-vuotiaasta asti olen työskennellyt kaupassamme käytännössä kaikki loma-ajat ja välillä täysipäiväisestikin. Parikymppisenä alkoi vahvistua halu jatkaa isovanhempieni ja vanhempieni viitoittamalla tiellä. Päätös K-kauppiaaksi ryhtymisestä syntyi ammattikorkeakoulussa liiketalouden laskentatoimea opiskellessani. Samaan aikaan sain yhä enemmän vastuuta perheyrityksessä", uusi kauppias kertoo polustaan kauppiaaksi.

Ruokakeskon kauppiasvalmennuksen Oskari suoritti K-Supermarket Loviisassa.

Kauppiasurassa Oskaria kiehtoo sen vastuut ja mahdollisuudet.

"Asiakkaiden kuunteleminen ja heidän toiveidensa mukaisen kaupan luominen on päämäärä. Myös omia näkemyksiä on hyödynnettävä kauppapaikan kehittämisessä. Lisäksi tulee olla täysin omistautunut sille mitä tekee. Lähellä asiakasta oleminen ja oman ja henkilökunnan kädenjäljen näkeminen onkin yksi parhaista asioista kauppiuudessa", Oskari kertoo toimintansa periaatteista.

Sammonlahdessa Oskari aikoo jatkaa aikaisemman kauppiaan Ville Merosen viitoittamalla tiellä.

"Tekemisemme painottuu erityisesti laadukkaisiin tuoretuotteisiin ja asiakaspalveluun. Myös paikallisten tuotteiden sekä erikoistuotteiden rooli kasvaa jatkuvasti. Tarkoituksenani on monipuolistaa näiden valikoimaa vielä entisestään."

Muutamia uudistusajatuksiakin kauppiaalla on jo mielessä. Lisäksi kaupassa toimiva jauholeipomo tulee Oskarin mukaan saamaan vielä entistä isompaa jalansijaa.

Oskarin mielestä kaupassa tulee olla raikas ja leppoisa tunnelma.

"Tähän pyritään karjalaisen mukavalla, erinomaisella ja asiantuntevalla asiakaspalvelulla. Kauppamme tarjoaa parhaat ideat ruoanlaittoon ja on nousevien ruokatrendien mukana etunenässä tarjoten asiakkaille parhaat ruokaratkaisut."

Kauppias toivoo, että sammonlahtelaiset asiakkaat tulevat nykäisemään hihasta ja juttelemaan.

"Otamme mielellämme vastaan toiveita ja vinkkejä, miten voisimme tarjota asiakkaillemme entistä paremman kaupan asioida."

Kaupan 15 työntekijää siirtyvät uuden yrittäjän palvelukseen.

Oskari on kotoisin Taipalsaarelta, asunut Haminassa 15 vuotta ja jälleen Lappeenrannassa vuodesta 2010 lähtien. Perheeseen kuuluu vaimo Maarit, joka työskentele tällä hetkellä taloushallinnon asiantuntijatehtävissä, mutta on varmasti tuttu näky myös kaupalla.  Vapaa-ajalla pariskunnan pitää liikkeellä kaksi jackrusselinterrieriä. Myös ystävien tapaaminen on heille tärkeää.

Lisätietoja: K-kauppias Oskari Penttinen puh. 0400128061, oskari.penttinen@k-supermarket.fi

K-kauppiaat

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.

Avainsanat: