• K-ryhmä/

Palo yrittäjyyteen vei kauppiaspolulle – Mikko Vaitilo kahden K-Marketin kauppiaaksi Turussa

KESKO ALUETIEDOTE 30.9.2016

Mikko Vaitilo (31) aloittaa K-kauppiasuransa turkulaisen K-Market Verkahovin kauppiaana lokakuussa. Heinäkuussa 2017 Vaitilo ottaa vastuulleen myös kivenheiton päässä sijaitsevan K-Market Tampereentien. K-Market Verkahovi on entinen Siwa ja K-Market Tampereentie nykyinen Siwa, joka muutetaan K-Marketiksi myöhemmin.

"Palo yrittäjyyteen on ollut minussa aina. Minulle on ollut aina selvää, että haluan työskennellä myynnin ja asiakaspalvelun parissa, ja ruokakauppa on erityinen intohimoni. K-kauppiaan polulle lähteminen on siis hyvinkin luonnollinen asia", tuore K-kauppias Mikko Vaitilo kertoo.

Kauppiasurassa Vaitiloa kiehtoo aito mahdollisuus käydä kauppaa asiakkaiden ehdoilla. Siihen kuuluvat asiakkaiden kuunteleminen valikoimien kehittämisessä sekä iloinen ja asiakaslähtöinen asiakaspalvelu.

K-Market Verkahovin osalta Vaitilolla on jo selvät sävelet muutostöiden aloittamiseksi: "Tulen panostamaan valikoimiin isolla kädellä. Verkahovissa on valtava potentiaali laadukkaalle ruokakaupalle. Asiakastyytyväisyys on kaiken a ja o, ja siihen pyrin vaikuttamaan kaikessa tekemisessä."

Mikko Vaitilo suoritti K-kauppiasvalmennuksen K-supermarket Paimiossa. Koulutukseltaan Vaitilo on kauppatieteiden maisteri ja hän on työskennellyt myynnin ja asiakaspalvelun parissa vuodesta 2004.

Vaitilo asuu vaimonsa kanssa Turun keskustan kupeessa ja parin yhteinen vapaa-aika kuluu usein hyvien ruokien parissa elämästä nautiskellen. Vaitilo on myös intohimoinen kalamies. "Työn ja vapaa-ajan tasapaino säilyy siis varmasti", kauppias vakuuttaa.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi vuoden 2017 kevääseen mennessä. Vuoden 2018 aikana kaikki K-Marketiksi muutetut kaupat on siirretty K-kauppiaiden hallintaan.

Arviolta 20 K-Marketiksi muutettua Siwaa ja Valintataloa siirtyy K-kauppiaille loppuvuoden aikana ja ensi vuonna jopa 200 kauppaa saa K-kauppiaan.

Mikko Vaitilon kaupat Turussa:
•    K-Market Verkahovi (os. Verkatehtaankatu 4), aloittaa kauppiaana 24.10.2016
•    K-Market Tampereentie (os. Tampereentie 2, nykyinen Siwa, muuttuu K-Marketiksi myöhemmin), aloittaa kauppiaana heinäkuussa 2017

Kuva K-kauppias Mikko Vaitilosta liitteenä.

K-kauppias Mikko Vaitilo, puh. 040 779 1148.

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, kaikki yli 400 K-Marketia ja noin 600 Siwaa ja Valintataloa uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: