• K-ryhmä/

Plan ja K-ryhmä lanseeraavat K-Citymarketeihin tyttöjen oikeuksia tukevan Girls Can -lahjoituskortin

Plan International Suomi ja K-ryhmä tuovat K-Citymarketeihin myyntiin Girls Can -lahjoituskortin, jolla tuetaan tyttöjen tasa-arvoa kehitysmaissa. Kortteja voi ostaa kaikista K-Citymarketeista 11.12.2017 alkaen.

Kehitysmaissa tytöillä on usein sukupuolensa takia poikia heikommat lähtökohdat toteuttaa oikeuksiaan ja mahdollisuuksiaan. Siksi lastenoikeusjärjestö Plan International parantaa erityisesti kehitysmaiden tyttöjen elämää ja suojelua. Girls Can -lahjoituskorteista saatavilla varoilla tuetaan tyttöjen suojelua ja koulutusta edistäviä hankkeita kehitysmaissa.

– Tällainen yhteistyö tekee hienolla tavalla mahdolliseksi muuttaa yhdessä monen kehitysmaan tytön elämä pysyvästi ja tehdä maailmasta tasa-arvoisempi paikka. Tyttöjen koulutus on tutkitusti yksi parhaista keinoista poistaa köyhyyttä ja siitä seuraavia ongelmia, Plan International Suomen pääsihteeri Ossi Heinänen sanoo.

K-ryhmä on sitoutunut tukemaan toiminnassaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteita, joilla edistetään muun muassa vastuullista kuluttamista, ihmisarvoista työtä, talouskasvua ja ilmastotekoja. K-ryhmä ja Plan International Suomi ovat tehneet yhteistyötä jo useita vuosia.

– Vastuullisuus on K-ryhmässä osa jokapäiväistä työtämme. Girls Can -lahjoituskortti on luontevaa jatkumoa pitkäjänteiselle yhteistyöllemme Planin kanssa. Kortin avulla asiakkaamme saavat kaupassa käyntinsä yhteydessä mahdollisuuden tukea tyttöjen tasa-arvoa helpolla ja luotettavalla tavalla, sanoo K-ryhmän vastuullisuusjohtaja Matti Kalervo.

Kertakäyttöisen lahjoituskortin hinta on 10 euroa. Kortti jää muistoksi lahjoituksesta itselle tai sen voi antaa lahjana eteenpäin.

– Girls Can -lahjoituskortti on oiva aineeton lahja esimerkiksi ystävälle, päiväkotiin tai opettajille, Ossi Heinänen toteaa.

Lue lisää K-ryhmän vastuullisuudesta osoitteesta kesko.fi/yritys/vastuullisuus.

Lue lisää tyttöjen oikeuksien tukemisesta osoitteesta plan.fi/tytöt.

Matti Kalervo, vastuullisuusjohtaja, K-ryhmä, p. 050 306 4081, matti.kalervo@kesko.fi

Ossi Heinänen, pääsihteeri, Plan International Suomi, p. 040 752 0080, ossi.heinanen@plan.fi

Noin 1400 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Lastenoikeusjärjestö Plan International haluaa oikeudenmukaisen maailman, jossa kaikkien lasten oikeudet ja tasa-arvo toteutuvat. Siksi Plan parantaa erityisesti kehitysmaiden tyttöjen elämää ja suojelua. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937, ja Suomessa toiminta alkoi 1998. Työskentelemme yli 70 maassa.