K-Rauta lanseeraa Remonttimestarit, jotka auttavat remontti-ideoiden toteuttamisessa

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 23.4.2018

Suomen rautakauppa-alan markkinajohtaja K-Rauta tuo viime syksynä lanseeratun ja suosituksi osoittautuneen Remonttineuvonnan rinnalle Remonttimestarit. K-Raudassa työskentelevät koulutetut Remonttimestarit auttavat asiakasta remontoinnissa tarvittaessa alusta loppuun.

K-Raudan tutkimuksen* mukaan suomalaiset ovat taitavia remontoimaan itse, mutta suuremmissa remonteissa toivotaan usein apua. Asiakkaiden tarpeeseen vastatakseen K-Rauta lanseeraa kauppoihinsa entistä kattavampaa tukea remontoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Remonttimestari on K-Raudan koulutettu työntekijä, jonka tehtävänä on tehdä remontti K-Raudan asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Remonttimestari voi esimerkiksi neuvoa ja opastaa asiakasta sopivien materiaalien valinnassa tai tarvittaessa hakea remontin tekemiseen parhaiten soveltuvat ammattilaiset omasta paikallisesta verkostostaan.

”Monille K-Raudan asiakkaista sisustaminen ja kodin laittaminen ovat intohimo. Kuitenkin kyselymme mukaan lähes kolmasosa suomalaisista on sitä mieltä, ettei osaa juurikaan remontoida. Lanseerasimme viime syksynä Remonttineuvonnan, joka on kanava saada apua mihin tahansa kysymykseen remontointiin ja pieniin korjaustöihin liittyen. Remonttineuvonta on osoittautunut erittäin suosituksi. Nyt laajennamme tukeamme kattamaan myös remontin vaiheet tarvittaessa alusta loppuun. K-Rauta-kauppojen koulutetut Remonttimestarit ovat jälleen yksi askel kohti tavoitettamme tehdä remontoinnista mahdollisimman helppoa”, K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere kertoo.

Työhönsä erikoiskoulutettuja K-Raudan Remonttimestareita on yhteensä 28 K-Rauta-kaupassa eri puolilla Suomea. Remonttimestarin tehtäviin kuuluu asiakkaiden remontin suunnittelutyö ja tarvittaessa remontin eri vaiheiden projektinhallinta ja koordinointi remontin ostaneen asiakkaan ja remontin toteuttavan yhden tai useamman urakoitsijan kanssa.

Vahva paikallinen verkosto apuna

K-Rauta-kauppiaat ja myymälöissä työskentelevät Remonttimestarit tuntevat paikkakunnan asiakastarpeet ja urakoitsijat hyvin, sillä paikalliset urakoitsijat ja alan ammattilaiset tarjoavat K-Raudalle omia palvelujaan remontoinnin ja rakentamisen saralla sekä asioivat säännöllisesti K-Rauta-kaupoissa myös asiakkaina. Näin K-Raudan kautta ostetun remontin toteuttavat usein kyseisen alueen luotettavat ammattilaiset.

”Luotettavuus, paikallisen asiakastarpeen tunnistaminen ja asiantunteva palvelu ovat K-Raudan ehdottomia vahvuuksia. K-Rauta-kauppojen Remonttimestari tietää ja tuntee paikalliset asiakkaat ja heidän tarpeensa sekä pystyy kaupan verkoston avulla löytämään asiakkaan remonttitoiveen toteuttamiseen parhaan mahdollisen tekijän”, Pere toteaa.

K-Raudan teettämän tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että suomalaiset suhtautuvat remontointiin pääosin luottavaisesti, mutta siihen liittyy paljon kysymyksiä ja epävarmuuttakin erityisesti suuremmissa remonteissa. Lisäksi lähes puolet vastaajista kertoo tarvinneensa joskus remontointiapua jossain vaiheessa remonttia.

* K-Raudan Näin Suomi remontoi -kyselytutkimuskokonaisuuden toteutti Cint K-Raudan toimeksiannosta elokuussa 2017, ja siihen vastasi 2 002 suomalaista. Samassa yhteydessä K-Rauta toteutti Pitäisikö rempata -barometrin, johon vastasi 1 010 suomalaista. Molemmat tutkimukset ovat edustavia vastaajajoukon iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan.

Katso lista K-Rauta-kaupoista, joissa työskentelee Remonttimestari:
k-rauta.fi/remonttimestari

Varaa aika alueesi Remonttimestarille tai kysy mitä vaan remontoinnista. K-Raudan maksuton Remonttineuvonta: k-rauta.fi/remonttineuvonta

Remonttineuvonnan puhelinnumero: 044 700 1000, avoinna arkisin klo 8-16.

K-Rauta-ketjun ketjujohtaja Olli Pere, p. 050 306 3698, olli.pere@kesko.fi

Viestintäjohtaja Jessica Diktonius, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, p. 040 709 9176, jessica.diktonius@kesko.fi

Me uudistuvassa K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee 137 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. K-rauta.fi