K-Rauta Rovaniemen Sari Helppikangas K-ryhmän Mestarimyyjäksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 26.4.2018

Suomen parhaita kaupan alan osaajia palkittiin K-ryhmän perinteikkäässä Mestarimyyjä-koulutuksessa ja -kilpailussa huhtikuun loppupuolella. Noin 6000 kilpailijan joukosta Mestarimyyjäksi kahdeksan muun Mestarimyyjän joukkoon nousi ostaja Sari Helppikangas K-Rauta Rovaniemestä. Lisäksi K-Rauta Rovaniemen yritysmyyjä Petteri Moilanen ylsi K-Rauta-kisan kolmospaikalle.

Mestarimyyjä-koulutuksessa on yhdeksän polkua, joista jokaisen polun voittaja kruunataan Mestarimyyjäksi. K-Rauta-polun voiton vei Sari Helppikangas, joka valottaa salaisuudekseen pitkän ajan työ- ja opiskelurupeamaa. ”Pitkäjänteistä työtä tämä on vaatinut. Jo 20 vuoden ajan olen osallistunut K-ryhmän Mestarimyyjä-kilpailuun ja usein olen ollut jatkokarsinnoissa, mutta aiemmin on aina jostakin pienestä jäänyt kiinni. Olen kuitenkin päättäväisesti halunnut onnistua täydellisesti ja tällä kertaa se sitten tapahtui”, Helppikangas kertoo.

Helppikangas nostaa esille koulutuksesta asiakaslähtöisyyden tarpeellisuuden. ”Koulutuksissa aina korostetaan asiakaslähtöisyyttä. Hyvä palvelu on ystävällisyyden lisäksi asiantuntemusta. Meille on painotettu, että asiakaan vastaanotto pitää olla sellainen kuin ottaisit hänet kotiisi. Asiantuntemus kasvaa sekä kokemuksen että teorian kautta. Tätä yritän toteuttaa työssäni jatkossakin”, Helppikangas sanoo.

K-Rauta Rovaniemen kauppias Pekka Rytilahti korostaa koulutuksen tärkeyttä. ”Painotamme ketjun koulutuksia, joissa korostetaan palvelua, asiakaskohtaamista, lisämyyntiä sekä tuotekoulutuksilla ammattitaidon ylläpitoa. Näillä toimilla vaikutetaan siihen, että halutaan palvella sekä kuluttaja-asiakkaita että yritysasiakkaita, jotta asiointi meillä olisi mahdollisimman helppoa”, Rytilahti sanoo.

Koko kaupan henkilöstö on jännittänyt Mestarimyyjä-kilpailuun osallistuneiden Sari Helppikankaan ja Petteri Moilasen mukana. Onnistumisia on kauppias Pekka Rytilahden mukaan tullut jo aiempina vuosinakin. ”Olemme onnistuneet myös joukkuekilpailuissa, joista on vuosien saatossa tullut sijoitukset 1, 2 ja 3. Värisuoramme täyttyi nyt yksilöfinaalin voitolla. Koko henkilökuntamme on iloinen Sarin onnistumisesta ja he ovatkin kannustaneet Saria joka vuosi tähän saavutukseen.”

Finaalijännityksen jälkeen K-Rauta Rovaniemi vie kesävalmistelut loppusuoralle ja toivottaa jo nyt asiakkaat tervetulleiksi kauppaan. ”Lumet sulavat hurjaa vauhtia ja rakentaminen pääsee täyteen vauhtiin viimeistään vapun jälkeen. Puutarhamyymälämme avataan, ja terassien tekijöille tuotteet ovat jo valmiina hyllyssä. Tavaraa on runsaasti varastoissa ja lisää tulee rekkamäärin päivittäin. Olemme siis valmiita palvelemaan Mestarimyyjien tavoin asiakkaitamme”, kauppias Pekka Rytilahti sanoo.

K-kauppias Pekka Rytilahti, 050 388 0202,
pekka.rytilahti@k-rauta.fi

Me uudistuvassa K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee 137 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. K-rauta.fi