Tapettikevät 2018 kukkii – K-Raudassa laaja valikoima tapetteja ja apu kaikkiin tapetoinnin kysymyksiin

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2018

Kevään 2018 tapettitrendeissä näkyvät kasviaiheet, vihersisustaminen sekä erilaiset pintajäljitelmät. K-Raudassa on maan kattavin tapettivalikoima.

Kevään 2018 tapetit ovat luontoa ja jännittäviä pintoja tulvillaan. Tapettikokoelmissa korostuvat nyt luontoaiheet sekä erilaiset pinnat ja struktuurit. Kehittyneiden painomenetelmien myötä esimerkiksi tekstiiliä, raakapuuta tai kivipintaa muistuttavat tapetit ovat komeita ja aidon oloisia. Digitaalisen printtaustekniikan ansiosta laatu, kestävyys ja tapettien värintoistavuus ovat parantuneet entisestään.

”Tulossa on selvästi yksilölliseen makuun vetoavia kuvatapetteja, suuret seinämaalausta muistuttavat aiheet, 60-70-luvun romanttisen hämärät elokuvajulisteet sekä viidakkoteema kotona ja toimistossa. Siinä missä pohjoismaisen vaaleat ja keveät lehtiaiheet pukevat puutalojen huoneita, voi kivitalojen korkeat huoneet ottaa haltuun hienojen tummataustaisten maalausaiheiden avulla. Sininen saattaa nousta Suomessakin uudelleen vahvasti suosioon kuten naapurimaissa Ruotsissa ja Norjassa”, kertoo K-Raudan Visual Manager Päivi Laitinen-Slotte.

Perinteisesti suomalaiset rakastavat luontoaiheita myös tapeteissa. Kestosuosikkeina ovat luonnosta ammentavat aiheet, kuten puut ja niiden varjot, lehdet sekä erilaiset heinät. Tapettien värimaailmassa on perinteisesti valkoisen, harmaan ja beigen sävyjä. Vastapainoksi näille harmonisille väreille myydään nyt myös mustia kuoseja, joiden kautta haetaan kontrastia sisustukseen.

K-Raudassa on Suomen kattavin tapettivalikoima; verkkokaupassa on saatavilla yli 30 mallistoa ja kaupoissa tilaustuotteina runsaasti enemmän. Tunnettuihin brändeihin lukeutuvat mm. Boråstapeter, Rasch ja Engblad & Co, sekä Riviera Maison, Lexington ja kuvatapeteistaan kuulu Mr Perswall.

K-Raudan Remonttineuvonta tarjoaa apua myös tapetointipulmiin

K-Raudan syyskuussa lanseeraama Remonttineuvonta auttaa kaikissa rakentamiseen ja remontointiin liittyvissä kysymyksissä. Eniten suomalaisia askarruttavat asuinhuoneisiin, kylpyhuoneisiin ja keittiöihin liittyvät kysymykset. Monet kysymyksistä liittyvät asuinhuoneistojen tapetointiin: Miten poistan vanhan tapetin? Miten lasken tapetin menekin? Voiko tapettia pyyhkiä kostealla? Muun muassa nämä tapettikysymykset ovat nousseet K-Raudan Remonttineuvonnan vastattaviksi.

”Mielikuva tapetoinnin vaikeudesta on aivan väärä. Tapetointi on yllättävän helppoa ja mainio tapa antaa huoneelle persoonallisuutta, tehostaa sisustusta tai muuttaa huoneen ilmettä. Tapettilaaduksi kannattaa valita kuitutapetti, joka on kestävää ja helppoa käsitellä. Kuitutapettia ei tarvitse erikseen vetyttää tapetoinnin aikana kuten paperitapettia. Tapettiliima levitetään seinään ja tapetin voi nostaa paikoilleen jopa suoraan rullasta”, kertoo K-Raudan Category Manager Katja Pasanen.

Tapetoiminen onnistuu hyvin yksin, mutta jos arastelee tapetointia kannattaa pyytää vaikka ystävä apuun. Samalla voitte päivittää kuulumiset ja viettää mukavaa aikaa yhdessä. Vaikka tapetointi on helppoa, pitää kuitenkin olla huolellinen – tapetointiin kannattaa siis varata riittävästi aikaa sekä oikeaa asennetta.

Tutustu tapetoinnin tietopankkiin K-Raudan verkkosivuilla:

K-Raudan tapettikoulu

Tapetointiohjeet – näin onnistut

Kuinka lasketaan tapetin menekk

K-Raudan remonttineuvonta vastaa kaikkiin tapetointiin liittyviin kysymyksiin

Visual Manager Päivi Laitinen-Slotte, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, 050 364 5862  paivi.laitinen-slotte@kesko.fi

PR-tuottaja Mere Sundqvist, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, 050 433 4078, mere.sundqvist@kesko.fi

Me uudistuvassa K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee 136 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. K-rauta.fi