Kamux jatkaa laajentumistaan Saksassa: 5. myymälä avautuu Tostedtiin

Kamux Oyj Lehdistötiedote 23.1.2019 klo 9.00

Kamux jatkaa laajentumistaan Saksassa: 5. myymälä avautuu Tostedtiin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa jälleen toimintaansa Saksassa avaamalla uuden myymälän Tostedtiin kesällä 2019.

Myymäläverkosto Hampurin alueella tiivistyy

Tostedtin myymälä sijaitsee Hampurin lounaispuolella Bremenin suunnassa. Tostedt kuuluu suur-Hampurin vaikutuspiiriin, ja uusi myymälä vahvistaa Kamuxin jalansijaa alueella entisestään. Myymälä on noin 45 minuutin ajomatkan päässä Kamuxin Nedderfeldin myymälästä. Viides myymälä tarkoittaa laajempaa autovalikoimaa ja lisää vaihtoehtoja asiakkaille. Tostedtin myymälän automäärä on noin 140, mutta Kamuxin konseptin mukaisesti koko Saksan valikoima on asiakkaiden ulottuvilla riippumatta siitä missä tai miten kukin haluaa asioida.

Erinomainen sijainti akselilla Hampuri―Bremen

”Tostedt on kaupallinen keskus ja vilkas vähittäiskaupan alue. Se sijaitsee kahden suurkaupungin, Hampurin ja Bremenin välimaastossa, mikä tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden meille olla lähellä asiakkaita. Tostedtissa on hyvien myymälätilojen lisäksi laaja ulkoalue käytössämme”, Saksan maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Vahvaa kasvua Saksassa

“Olen iloinen laajentumisestamme Saksassa. Avasimme kaksi uutta myymälää viimeisellä neljänneksellä vuonna 2018, ja avaamme jälleen yhden uuden myymälän. On hieno nähdä vahva kasvumme Saksassa. Kivijalkamyymälöiden ja digitaalisuuden yhdistelmä on liiketoimintamallimme ydintä. Verkko tuo läpinäkyvyyttä ja mahdollisuutta vertailla hintoja. Myymälöissä asiakkailla on mahdollisuus asiantuntevaan, henkilökohtaiseen palveluun, jota he arvostavat kovasti. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, miten asiakkaat ovat ottaneet Kamuxin konseptin vastaan, mikä mahdollistaa nopean kansainvälisen kasvun ja verkoston laajentamisen edelleen”, Kamuxin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi sanoo.

Kamux rekrytoi uutta henkilöstöä

”Kamuxilla on ainutlaatuinen koulutusohjelma uusille työntekijöille, mikä mahdollistaa ammattiin oppimisen sekä asiakaspalvelutaitojen sisäistämisen. Rekrytointi paikallisesti on meille tärkeää. Haluamme työllistämisen kautta tukea niitä paikkakuntia, joilla toimimme. Aloitamme lähiaikoina myyntitiimin rekrytoimisen Tostedtiin. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä”, maajohtaja Oliver Michels sanoo.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 45 autoliikettä Suomessa, kolmetoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 190 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.