Kannustalon valikoima laajenee Habitaressa - PIHATUOTTEET TÄYDENTÄVÄT KOKONAISUUDEN

Report this content

Kannustalo esittelee Habitare-messuilla 9.-13. syyskuuta uuden konseptin. Kannustalon osaston ydin on monille jo tuttu, Ulla Koskisen suunnittelema Lato. Uusi ajattelumme laajentaa koko pihapiirin kodiksi.

– Habitaressa näemme sen, kuinka tuttu ja ikuinen Lato kommunikoi muiden rakennusten kanssa ja saa rinnalleen kokonaisen pihapiirin. Tietyt elementit ja valinnat pysyvät, mutta samalla Lato on myös muuttuva ja taipuisa, muotoilija Ulla Koskinen toteaa.

Pihapiiri on tullut takaisin

Kannustalon toimitusjohtaja Mika Uusimäki uskoo pohjalaisesta perinteestä kumpuavaan voimaan. Vuosisatainen pihapiiriajattelu on tullut takaisin.

– Jo neljä vuotta sitten Kokkolan asuntomessuille Kannustalo rakensi perinteisen, pohjalaisen pihapiirin. Siitä asti ajatus on muhinut, kehittynyt ja muuttanut muotoaan. Enää samassa pihapiirissä ei useinkaan asu montaa sukupolvea, mutta yhtälailla yhden perheen omalle tontille voi rakentua toimiva pihapiiri. Habitaressa saamme tutustua ajatukseen latomaisesta pihapiiristä ja samaan aikaan tuomme Pihapuotimme kautta myyntiin laajemman pihapiiri- ja pihatuotevalikoiman. Niiden avulla omakotirakentajat voivat luoda omasta pihastaan täydellisen kokonaisuuden. Tarjoamme sen, mitä asiakkaamme ovat meiltä toivoneet: erityylisiä pihavajoja, katoksia, leikkimökkejä ja pergoloita. Pienet, viimeistellyt piharakennukset antavat rakentajille myös uusia mahdollisuuksia esimerkiksi kotikonttorin, vierashuoneen tai pihasaunan toteutukseen vapaa-ajanasuntoja unohtamatta, Uusimäki kuvailee.

– Samalla uudet pihapiirituotteemme tukevat kasvavaa trendiä luoda omalle pihalleen erillisiä ”huoneita” alueita rajaamalla ja jakamalla. Pihallakin voi olla omat alueet eri puuhille.

Piha by Valkoinen Harmaja

Yksi Suomen suosituimmista sisustusbloggareista, Valkoisen Harmajan Suvi Melender-Lågland on suunnitellut yhteistyössä Kannustalon kanssa joukon Harmaja-tyyliin sopivia pihatuotteita. Arjen ehdoilla, pihapiirin toimivuuteen panostaen ja sitä parantaen syntyivät pyörä-jätekatos sekä pihakaappi.

– Ajatus pyörä-roskiskatoksesta muhi pitkään. Viimeiset kolme vuotta idea on pyörinyt mielessäni aina, kun olen katsonut pitkin pihaamme lojuvia pyöriä. Nyt ideani on vihdoin toteutunut ja katos näyttää siltä, kuin se olisi ollut pihallamme aina. Tarpeesta syntyi myös pihakaappi. Kyllästyin siihen, kuinka ruohonleikkurille ei ollut omaa paikkaa ja puutarhatyökalut olivat aina hukassa. Nyt ne ovat nätisti seinustalla, kaapinovien takana piilossa, Melender-Lågland toteaa tyytyväisenä.

Sekä katoksesta että kaapista tulee Kannustalon Pihapuotiin kaksi erikokoista versiota.

Kannustalo Oy on pohjalainen perheyritys, Suomen kolmanneksi suurin talotehdas vuonna 2014. Kannustalo on erityisen tunnettu perinteisistä, asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan räätälöidyistä puutaloista. Vuonna 2011 laajensimme valikoimamme kattamaan myös täysin muuttovalmiit Kannustalot. Tehtaamme sijaitsevat Kannuksessa ja Oravaisissa.

Asuntomessuille olemme osallistuneet seitsemän kertaa: Ainola voitti Pietarsaaressa 1994, Onnela Raisiossa 1997, Rauhala Tuusulassa 2000, Aurora Heinolassa 2004 ja Vihervaara Hämeenlinnassa 2007. Kokkolan messuille kesällä 2011 osallistuimme peräti kolmella talolla. Pohjalaisen pihapiirimme päärakennus Aarre sijoittui yleisöäänestyksessä toiseksi. Jyväskylässä 2014 esittelimme muuttovalmiin, moduulirakenteisen Ladon.

Kesä-heinäkuussa 2015 Suomen asuntomessut järjesti äänestyksen, jossa etsittiin vuodesta 1970 järjestettyjen asuntomessujen Kaikkien aikojen asuntomessutaloa. Äänestyksen voitti ylivoimaisesti Heinolaan kesän 2004 asuntomessuille rakennettu Kannustalon Aurora.

Seuraavan kerran Kannustalo osallistuu asuntomessuille kesällä 2016 Seinäjoella.

Habitare 9.-13.9.2015 Kannustalon yhteisosasto Asun-lehden kanssa.

Tervetuloa tutustumaan Ladon pihapiiriin 7h39!

Lisätiedot:

Mika Uusimäki